نخستین پیامک جهان در قالب NFT فروخته شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  یک NFT دارایی دیجیتالی منحصری است که می تواند هر چیزی از تصویر و مقاله گرفته تا یک فایل رسانه ای باشد و در بلاک چین ذخیره و معامله می شود.


ماهیت توزیع شده بلاک چین نیاز به یک نهاد متمرکز برای اعتباربخشیدن و احراز مبادلات را حذف کرده و شفافیت را افزایش می دهد و تشخیص مالکیت را راحت تر کرده و ریسک کلاهبرداری را کاهش می دهد.

این NFT خاص به خریداران مالکیت منحصر پیامکی را عرضه کرد که در سوم دسامبر سال ۱۹۹۲ در شبکه ودافون ارسال شده بود. این حراجی توسط خانه حراجی  آگوتس در فرانسه برگزار شد و پول حاصل از فروش آن به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) داده می شود.

مکسیمیلیان آگوتس، موسس این خانه حراجی گفت: نخستین کتاب چاپی، نخستین تماس تلفنی، نخستین ایمیل، همه این ابداعات زندگی ما و ارتباط در جهان را تغییر داده اند. نخستین پیامکی که در سال ۱۹۹۲ دریافت شد، گواه تاریخی بر پیشرفت انسان و فناوری است و ما خوشحالیم که می توانیم از فروش این قطعه خاص تاریخ برای این هدف حمایت کنیم.

این پیامک توسط نیل پاپ ورث، مهندس انگلیسی ۲۲ ساله ای ارسال شده بود که از رایانه اش برای ارسال پیام “کریسمس مبارک” به یک تلفن همراه اوربیتل ۹۰۱ استفاده کرد. این فناوری در استاندارد ۲G به عنوان یک سرویس جهانی ساخته شد و به همه افرادی که گوشی با پشتیبانی از این فناوری داشتند، اجازه می داد پیام ۱۶۰ کاراکتری ارسال کنند.

بر اساس گزارش تِک رادار، این قابلیت در زمان خود به شدت محبوب بود و در اوجش در سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۹.۷ میلیارد پیامک در مدت سه ماه در انگلیس ارسال شد. اما پیامک از آن زمان تا حدودی محبوبیتش را به اپلیکیشنهایی مانند واتساپ و مسنجر فیس بوک و اپلیکیشنهای کاری مانند تیمز مایکروسافت و اسلک واگذار کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 237131
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا