لازاروس اپلیکیشن‌های رمزارز مخرب منتشر می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سازمان امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا (CISA)، اف بی آی و وزارت خزانه‌داری آمریکا مشترکا به شرکتهای فعال در صنعت رمزارز هشدار دادند و از آنها خواستند هوشیاری خود را حفظ کنند.


طبق این هشدارها، لازاروس با هدف سرقت منابع مالی، به دنبال آلوده کردن دستگاه‌های تحت شبکه در شرکتهای رمزارز با تروژان است. طبق معمول این حملات با جعل هویت افراد دیگر یا افراد مورد علاقه قربانی انجام می شود. پیامهای زیادی در پلت‌فرمهای ارتباطی به کارمندان شرکتهای رمزارز که اغلب در بخش مدیریت سیستم یا توسعه نرم افزار و عملیاتهای فناوری اطلاعات کار می کنند، ارسال می شوند. این پیامها اغلب پیشنهاد استخدام و شغل پردرآمد هستند تا دریافت کننده را به دانلود اپلیکیشنهای رمزارز آلوده به بدافزار ترغیب کنند که دولت آمریکا از این بدافزار با عنوان تریدر تریتر (TraderTraitor) یاد کرده است. این بدافزار می تواند حامل انواع مختلف تروژان دسترسی از راه دور به نام مانوسکریپت باشد.

شرکتهای رمزارز تحت حملات سایبری مداوم قرار دارند. به تازگی یک حفره امنیتی در فعالیتهای پروتکل استیبل کوین “بین استاک فارمز”، سرقت ۱۸۲ میلیون دلار از این شبکه را به دنبال داشت.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، پیش‌تر صدها میلیون دلار رمزارز از شبکه رونین که از بازی اکسی اینفینیتی پشتیبانی می کند، به سرقت رفت. هکرها از یک پل بلاک چین که به کاربران اجازه می دهد دارایی‌های دیجیتالی خود را از شبکه رمزارز به شبکه رمزارز دیگری منتقل کنند، بهره برداری کردند. پل‌ها ابزارهای محبوبی در دنیای رو به رشد پرشتاب فاینانس غیرمتمرکز یا DeFi است. تصور می رود لازاروس که توسط دولت کره شمالی اداره می شود، در چندین حمله سایبری بزرگ در سال‌های اخیر از جمله هک سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴ و حملات باج افزاری واناکرای در سال ۲۰۱۷ دست داشته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 257669
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا