فرار «دوج‌کوین» از زیر سایه «بیت‌کوین»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طبق گزارش‌ها، همبستگی مشترک «دوج‌کوین» با «بیت‌کوین» به پایین‌ترین سطح ۲۳/۰ رسیده که پایین‌ترین رقم از می‌۲۰۲۱ است. البته این اتفاق در بازار نسبتا صعودی فعلی، ممکن است به نفع یک آلت‌کوین نباشد. در گذشته، هر بار که همبستگی «دوج‌کوین» با «بیت‌کوین» پایین بود، روندها با تاخیر به این آلت‌کوین می‌رسید. به عنوان مثال، درست زمانی که سقوط ژوئن شروع شد، «بیت‌کوین» نشانه‌هایی از کاهش قیمت را تا ۸ ژوئن نشان داد، در حالی که «دوج‌کوین»، با وجود فشار نزولی بازار، همین روند را ۴۸ ساعت به تاخیر انداخت و نزول خود را در ۱۰ ژوئن آغاز کرد.


در جبهه شاخص قدرت نسبی (RSI)، در حالی که «بیت‌کوین» در حال ترسیم شیب تدریجی است، «دوج‌کوین» ورود به منطقه صعودی را از دست داد و در عوض دوباره به زیر منطقه نزولی سقوط کرد. روند نزولی ۱۴ ماهه آن همچنان به عنوان مقاومت عمل می‌کند و در این هفته، قیمت آن ۱۵ درصد سقوط کرد. «دوج‌کوین» حتی می‌تواند دوباره کاهش یابد، زیرا کندل‌ها هنوز پایین‌تر از باندهای بولینگر هستند.

قایق‌سواری با «شیبا» و «دوج‌کوین»

همچنین هولدرهای «شیبا اینو» و «دوج‌کوین» اکنون می‌توانند از رمزارزهای خود برای پرداخت هزینه خدمات قایق‌های تفریحی لوکس استفاده کنند. این امر با افزایش استفاده از رمزارزها در صنعت قایقرانی میسر شده است. طبق گزارش‌ها، چندین شرکت واسطه برتر اکنون روش پرداخت‌ با کریپتو را برای خرید و اجاره قایق‌های تفریحی می‌پذیرند. جدیدترین آنها، «یات‌زو» مستقر در موناکو است که با «بیت‌پی» پلتفرم پردازنده پرداخت ارزهای دیجیتال، همکاری می‌کند. سایر ارزهای دیجیتالی که توسط «بیت‌پی» پشتیبانی می‌شوند، عبارتند از: «بیت‌کوین»، «اتریوم»، «بیت‌کوین کش»، «لایت کوین»، «ریپل»، «دای»، «رپد بیت‌کوین» و استیبل کوین‌ها. پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان روشی از پرداخت روزبه‌روز در حال افزایش است. همچنین هولدرهای «شیبا» و «دوج‌کوین» اکنون می‌توانند هزینه خدمات شرکت‌ها و پلتفرم‌های زیادی، از جمله تحویل غذای «اوبر ایتز»، «دوردش» و «گراب‌ هاب» و خرید کالاهایی از ساعت‌سازان لوکس مانند «تگ هویر»، «هابلوت» و «بریتلینگ» را با ارزهای دیجیتال خود از طریق «بیت‌پی» پرداخت کنند.

«لونا کلاسیک» در راه بازگشت

از سوی دیگر آخرین پرایس‌اکشن‌های لونا کلاسیک (LUNC) نشان‌دهنده افزایش علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به این پروژه است. قیمت این ارز در اواخر ماه ژوئن، بیش از ۱۸۰ درصد افزایش یافت، اما پس‌ از آن با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شد. با این‌ حال، گاوها طی ۲۴ ساعت گذشته توانسته‌اند قیمت آن را تا بیش از ۲۰ درصد، افزایش دهند. این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاده که خروجی‌های ثبت‌شده توسط شاخص گردش پول (Money Flow) لونا کلاسیک، افزایش یافته است. در همین حال، شاخص RSI این ارز نیز از سطح ۵۰ درصد فراتر رفته که حرکت صعودی سالم را تایید می‌کند. این روند صعودی، اندکی پس اینکه یک آدرس کیف پول، اقدام به خرید ۵/۸ میلیارد LUNC کرد، اتفاق افتاد. این حجم لونا کلاسیک به یک کیف پول حاوی ۶/۲ تریلیون از این ارز دیجیتال ارسال شده است.گمان می‌رود که کیف پول مقصد، متعلق به صرافی «بایننس» باشد. مدیرعامل این صرافی نیز چند روز پیش تایید کرده بود که سوزاندن توکن‌های LUNC ضروری است. اقدامی که به نظر می‌رسد به نفع «لونا کلاسیک» باشد. علاوه بر اینها، عرضه نگهداری‌شده LUNC توسط نهنگ‌ها در زمان انتشار این خبر به ۷۸/۴۳ درصد افزایش یافته است. امری که نشان می‌دهد نهنگ‌ها اقدام به خرید بیشتر LUNC کرده‌اند. حجم معاملات روزانه نیز در ۱۵ جولای، افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. با توجه به تلاش‌های فراوان توسعه‌دهندگان تراکلاسیک برای احیای این شبکه، شاخص فعالیت این شبکه نیز از هفتم جولای، افزایش قابل‌توجهی یافته است. اتفاقی که نشان از رشد سالم این شبکه و نیز توکن آن LUNC دارد.

نگاه‌ها دوباره به سمت «اتریوم» جلب شد

همچنین تنها دو روز پس از آنکه «تیم بیکو»، توسعه‌دهنده «اتریوم»، تاریخ اجرای به‌روزرسانی ادغام و انتقال این شبکه به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) را ۱۹ سپتامبر اعلام کرد، اتریوم (ETH) یک رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب، قیمت «اتریوم»، برترین آلت‌کوین بازار، برای اولین بار در یک ماه گذشته به نزدیکی ۱۴۰۰ دلار رسید که یک رشد ۱۴ درصدی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد. اگرچه در زمان انتشار این خبر، قیمت «اتریوم» کمی کاهش یافته و به محدوده ۱۳۶۰ دلار رسیده است، اما این ارز دیجیتال نسبت به روز گذشته همچنان بیش از ۱۱ درصد رشد داشته و بهترین عملکرد در بین ۱۰ رمزارز برتر بازار را به خود اختصاص داده است. این رشد قیمتی «اتریوم» باعث جهش دیگر آلت‌کوین‌ها هم شده و رمزارزهایی مانند «سینتتیکس» و «اولانچ» نیز رشدی دورقمی را تجربه کرده‌اند. در این میان، جالب توجه است که «بیت‌کوین» با وجود تسلط بر بازار، تنها حدود ۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته رشد داشته که نشان می‌دهد در بین رمزارزهای برتر، «اتریوم» در رالی فعلی پیشتاز است. در حالی که علت دقیق جهش قیمتی «اتریوم» نامشخص است، اما به نظر می‌رسد که بهبود احساسات پیرامون «اتریوم» و ادغام آتی آن، یکی از دلایل اصلی باشد.

سرمایه‌گذاران «بیت‌کوین» را ارزان نمی‌فروشند

با این حال شرکت تجزیه و تحلیل «آن چین گلس‌نود» در گزارشی عنوان کرد که اکثر بیت‌کوین‌های موجود در بازار، سه ماه هولد شده‌اند و جابه‌جایی نداشته‌اند که مشابه با پایین‌ترین سطح قیمتی بازار «بیت‌کوین» است. قیمت «بیت‌کوین» در زمان نگارش این خبر به ۲۲ هزار دلار رسیده است و طبق داده‌های گلس‌نود، حدود ۴۵ درصد از دارندگان «بیت‌کوین» در ضرر به سر می‌برند. «گلس‌نود» در توئیتی در ۱۶ جولای اشاره کرد که بیش از ۸۰ درصد از کل دارایی سرمایه‌گذاری شده در «بیت‌کوین» حداقل برای سه ماه دست نخورده باقی مانده است. به گفته این شرکت، این نشان‌دهنده آن است که بخش بزرگی از عرضه این رمزارز غیرفعال شده و مالکان تمایلی به فروش در قیمت‌های پایین‌تر ندارند و کماکان این روند رو به رشد است.

هفته گذشته، «دیوید دوونگ» رییس بخش تحقیقات «کوین‌بیس»، در گزارشی با عنوان «سطح گریز» نوشت که داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که تقریبا تمام فروش اخیر «بیت‌کوین» از طرف سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بوده است. سرمایه‌گذاران بلند‌مدت حدود ۷۷ درصد از کل عرضه را در اختیار دارند که حدود ۳ درصد از ابتدای سال کاهش یافته است اما همچنان بسیار بالا است. وی در ادامه افزود: «ما این را یک شاخص احساسات مثبت در بازار می‌دانیم، زیرا معتقدیم احتمال کمی وجود دارد که هولدرهای بلندمدت سرمایه خود را در این دوره‌های آشفتگی بازار به فروش برسانند.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 275810
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا