رقیب «ایلان ماسک»

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند شرکت خصوصی Thoma Bravo که تا پایان ماه دسامبر بیش از ۱۰۳ میلیارد دلار دارایی داشت، به توئیتر اطلاع داده که می‌خواهد پیشنهادی را برای خرید این شبکه اجتماعی ارائه کند. با این حال، فعلا مشخص نیست که چه رقمی پیشنهاد خواهد شد. در واقع منابع آگاهی که نخواسته‌اند هویت‌شان فاش شود، می‌گویند حتی مشخص نیست که این پیشنهاد واقعا ارائه شود.

سخنگوی شرکت Thoma Bravo از اظهارنظر در این باره خودداری کرده و توئیتر هم به درخواست رسانه‌ها در این باره پاسخی نداده است. خبرگزاری نیویورک‌پست هم پنجشنبه در گزارشی مدعی شده بود که Thoma Bravo در حال ارزیابی شرایط برای ارائه پیشنهادی برای خرید توئیتر است. به نظر می‌رسد که این شرکت با پیش آمدن ایلان ماسک شرایط را برای اقدام به خرید این شبکه اجتماعی مناسب دیده است. پنجشنبه در گزارشی مشخص شد که ایلان ماسک نامه‌ای به هیات‌مدیره توئیتر فرستاده و در آن پیشنهاد خرید شرکت به مبلغی در حدود ۴۳ میلیارد دلار را مطرح کرده است. در ادامه هیات‌مدیره این کمپانی اعلام کرد که پیشنهاد «ماسک» را بررسی خواهد کرد ولی هنوز پاسخی به‌صورت رسمی در خصوص این پیشنهاد ارائه نشده است. ایلان ماسک تاکید کرده که هدفش از خرید این شبکه اجتماعی درآمدزایی نیست و می‌خواهد الگوریتم توئیتر را متن باز کند. او همچنین می‌گوید در صورت عدم پذیرش پیشنهادش، برنامه‌های جایگزینی در سر دارد. ماسک با حدود ۸۰ میلیون دنبال‌کننده، یکی از پرطرفدارترین کاربران این شبکه اجتماعی به حساب می‌آید.

واکنش ترامپ به پیشنهاد خرید «ایلان ماسک»

از سویی دیگر دونالد ترامپ رییس‌جمهور سابق آمریکا گفت اگر ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، توئیتر را خریداری کند و حساب وی را دوباره برگرداند، احتمالا به این پلتفرم شبکه اجتماعی بازنخواهد گشت. اظهارات ترامپ پس از پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توئیتر در قرارداد نقدی به ارزش ۴۳ میلیارد دلار مطرح شد.

ترامپ ساعاتی بعد در مصاحبه با آمریکانو مدیا، در پاسخ به اینکه اگر ایلان ماسک حساب وی را برگرداند، آیا ترامپ به توئیتر برخواهد گشت و در نخستین پست خود چه خواهد گفت، پاسخ داد: در حال حاضر پلتفرم بزرگی را می‌سازیم و بنابراین احتمالا علاقه‌ای نخواهم داشت. توئیتر خیلی کسل‌کننده شده و آنها از شر صداهای خوب زیادی در توئیتر- صداهای محافظه‌کار زیادی- خلاص شده‌اند. حالا توئیتر کسل‌کننده شده و دوستانم به من می‌گویند توئیتر دیگر همان محل قبلی نیست و اکنون جای بسیار خسته‌کننده‌ای است. توئیتر پس از حوادث ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ و حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، با اشاره به ریسک تحریک بیشتر به خشونت، حضور رییس‌جمهور سابق آمریکا در این پلتفرم را برای همیشه ممنوع کرد. چهره‌های محافظه‌کار آمریکا پیش از این در واکنش به خبر خرید ۲/۹ درصد سهام توئیتر توسط ایلان ماسک و تبدیل شدن این میلیاردر کارآفرین به بزرگ‌ترین سهامدار توئیتر، ابراز امیدواری کرده بودند که ماسک حساب توئیتر ترامپ را برگرداند.

ایلان ماسک از آن زمان عنوان بزرگ‌ترین سهامدار توئیتر را از دست داد و بر اساس اظهارنامه تنظیم شده نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اکنون گروه ونگارد با ۳/۱۰ درصد سهم، بزرگ‌ترین سهامدار توئیتر است. ایلان ماسک در برنامه تدتاک در ونکوور درباره پیشنهاد خرید توئیتر گفت: تصور می‌کنم خیلی مهم باشد که فضای انحصاری برای آزادی بیان وجود داشته باشد. بر اساس گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، ترامپ اوایل امسال پلتفرم شبکه اجتماعی تروت سوشال را راه‌اندازی کرد که به عنوان جایگزینی برای پلتفرم‌هایی مانند توئیتر و فیس‌بوک معرفی شد. اما عرضه این پلتفرم کند بوده و طبق گزارش واشنگتن پست، ترامپ را عصبانی کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 256836
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا