توافق ایران و ونزوئلا برای گسترش روابط در حوزه ICT

به گزارش جهان صنعت نیوز:  عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات کشورمان به همراه معاونانش شامل صادق عباسی‌شاهکوه رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسن سالاریه رییس سازمان فضایی و سیدمحمدامین آقامیری معاون فناوری و نوآوری، با فردی آلفرد نازارس معاون رییس‌جمهور و وزیر ارتباطات و خورخه مارند رییس دفتر رییس‌جمهور و رییس رگولاتوری ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کردند.


در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت‌وگو کردند. زارع‌پور در این دیدار با تاکید بر اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در طول ۲۰سال گذشته روابط راهبردی کم‌نظیری داشته‌اند گفت: همان‌طور که ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر اخیر هیات عالی‌رتبه ونزوئلا به کشورمان تاکید کردند، ایران به دنبال گسترش روابط با کشور ونزوئلا است و خرسندم که با امضای قرارداد راهبردی ۲۰ ساله مسیر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور تسریع شده است.

وزیر ارتباطات به تشریح حوزه‌های کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران پرداخت و بر این موضوع تاکید کرد که هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود. زارع‌پور در ادامه تاکید کرد که ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه گسترش روابط به‌ویژه میان ملت‌های دو کشور را فراهم کند و در این رابطه می‌توان گروه کاری مشترکی متشکل از معاونین تشکیل داد و زمینه‌های کاری را بررسی کرد و ذیل توافقنامه ۲۰‌ساله به یک توافقنامه همکاری مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دست پیدا کرد.

در این نشست فردی «آلفرد نازارس»، معاون رییس‌جمهور و وزیر ارتباطات ونزوئلا نیز با تاکید بر اینکه برای کاراکاس توسعه روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: برای ما جای شگفتی دارد که جمهوری اسلامی ایران با وجود آنکه در طول ۴۰ سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته توانسته به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار مطلوبی به‌ویژه در حوزه علم و فناوری دست پیدا کند. وی افزود: باعث افتخار است که بتوانیم در زمینه‌های مشترک همکاری داشته باشیم و در حوزه‌های توسعه‌ای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد گسترش روابط دوجانبه باشیم. از این‌ رو بسیار علاقه‌مندیم تا از تجربیات شما در این حوزه استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات ونزوئلا ادامه داد: دوره جدید روابط دو کشور باید محصول داشته باشد که این محصول می‌تواند یک طرح ارتباطاتی در حوزه‌های مختلف باشد که هم حوزه اقتصادی، هم حوزه سیاسی و هم حوزه تکنولوژی را شامل شود. بنابراین بسیار مشتاق هستیم به دستور کار مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دست پیدا کنیم. وی تصریح کرد: بر این اساس حوزه‌هایی همچون حکمرانی دیجیتال، رگولاتوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ایجاد و راه‌اندازی پلتفرم‌های بومی و مشترک و همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه فناوری اطلاعات در پارک‌های فناوری اطلاعات در هر دو کشور می‌تواند به سرفصل‌های همکاری‌های دوجانبه دو کشور تبدیل شود. در ادامه این نشست، معاونان وزیر ارتباطات به تشریح حوزه‌های کاری و زمینه‌های مشترک همکاری‌های آتی پرداختند و ابراز امیدواری کردند که به‌زودی با تدوین و امضای توافقنامه همکاری‌های دوجانبه، شاهد توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم.

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 268191
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا