برنامه احتمالی عربستان برای رمزارزها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، ظاهرا عربستان سعودی به دنبال صدور مجوزی برای استفاده از فناوری «بلاکچین» و همچنین استفاده از رمزارزها است. با این حال، یکی از مقامات رسمی در این رابطه توضیح داده که عربستان فقط در صورتی می‌تواند رویکردهای مبتنی بر بلاکچین خود را بسازد که افراد مسلط به این فناوری را استخدام کند. در گزارشی و به نقل از یک مقام دولتی آمده است که عربستان سعودی در حال بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور و همچنین پذیرش فناوری‌های «بلاکچین» است.

علاوه بر این، در گزارش آمده است که پادشاهی عربستان همچنین در حال تحقیق درباره فناوری‌های Web3 و نحوه استفاده از آنها است. با این حال، شاهزاده «بندر بن عبدالله آل مشاری» مشاور و دستیار وزیر کشور در حوزه فناوری توضیح می‌دهد که عربستان سعودی پیش از ساخت این رویکردها باید کارهای بیشتری انجام دهد. او گفت: «تاکنون جلسات و وبینارهای متعددی برگزار شده که در آنها در مورد پیاده‌سازی «بلاکچین» در دولت بحث شده است. اما به نظر من، تمام این مطالعات نمی‌توانند باعث ایجاد «بلاکچین» شوند، مگر اینکه افراد بااستعدادی در این نهادها داشته باشیم که بتوانند برای استفاده از «بلاکچین»، Web3 و ارزهای دیجیتال، رویکردهایی را توسعه دهند.»

او همچنین پیشنهاد کرد که کشور عربستان نه تنها برای رسیدن به اهداف خود باید متخصصان حوزه «بلاکچین» را جذب کند، بلکه باید برای توسعه یک برنامه آموزشی جامع در این زمینه و Web3 با دانشگاه‌ها همکاری کند. در حالی که هنوز هیچ تصمیم نهایی توسط دولت عربستان در مورد استفاده از رمزارزها گرفته نشده است، اما نظرسنجی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از ساکنان این کشور معتقدند که باید از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌ها استفاده شود. وب‌سایت خبری Bitcoin.com در گزارش خود توضیح داد که ۵۴ درصد شهروندان از چنین تصمیمی حمایت می‌کنند و از انتقال ساده‌تر این دارایی‌ها به کشورهای دیگر و همچنین هزینه کم جابه‌جایی آنها به عنوان دلایل خود یاد کرده‌اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 257989
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا