انتشار نخستین تصویر رنگی ثبت شده از کیهان توسط تلسکوپ جیمز وب

به گزارش جهان صنعت نیوز: ناسا اعلام کرد تصویری که توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته، واضح‌ترین نمای مادون قرمز و عمیق‌ترین تصویر از کیهان را تا به امروز نشان می‌دهد.


در بیانیه ناسا آمده است: تلسکوپ فضایی جیمز وب، عمیق‌ترین و واضح‌ترین تصویر مادون قرمز از جهان دور را تا به امروز تولید کرده است. این تصویر از خوشه کهکشانی SMACS ۰۷۲۳ که به عنوان اولین میدان عمیق وب شناخته می‌شود، مملو از جزئیات است.

تکه ای از جهان به اندازه دانه شن

ناسا تصریح کرد: هزاران کهکشان از جمله کم‌نورترین اجرام مشاهده شده در مادون قرمز – برای نخستین بار در دید وب ظاهر شده‌اند. این تکه از جهان پهناور، بخشی از آسمان را می‌پوشاند که تقریباً به اندازه یک دانه شن است که توسط شخصی روی زمین نگه داشته شده است.

ناسا با حضور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا عصر  دوشنبه به وقت محلی، نخستین  تصویر رنگی از تلسکوپ فضایی جیمز وب را به نمایش گذاشت که با کیفیت ترین تصویر ثبت شده از کیهان است.

نخستین تصویر “میدان دید عمیق” از تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری جیمز وب  که در ۱ میلیون مایلی زمین واقع شده،  دورترین تصویری است که بشر تا به حال از کیهان مشاهده کرده است.

این عکس مملو از ستارگان و کهکشان‌های دوردست است که سن آنها به حدود ۱۳ میلیارد سال می رسد.

بایدن همزمان با انتشار این تصویر گفت: ۶.۵ ماه پیش موشکی از زمین پرتاب شد که جدیدترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی را در یک سفر ۱ میلیون مایلی به فضا فرستاد.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت که این تصویر تنها “یک ذره کوچک از کیهان” را نشان می دهد.

وی افزود: آنچه در این تصویر می بینید کهکشان ها هستند. شما کهکشان هایی را می بینید که در اطراف کهکشان های دیگر می درخشند. نور با سرعت ۱۸۶ هزار مایل در ثانیه حرکت می کند و نوری که روی یکی از آن ذرات کوچک در تصویر می بینید بیش از ۱۳ میلیارد سال است که در حال حرکت است.

قرار است چهار عکس کهکشانی دیگر از این تلسکوپ روز سه شنبه منتشر شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 274456
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا