«اتریوم» در آستانه ادغام

به گزارش جهان صنعت نیوز: در حالی که تاریخ دقیق به‌روزرسانی و افزایش سختی کلی ترمینال‌های شبکه (TTD) هنوز ممکن است تغییر کند، موفقیت‌آمیز بودن ادغام در شبکه‌های آزمایشی مختلف می‌تواند نشانه امیدوارکننده‌ای باشد مبنی بر اینکه شبکه اصلی «اتریوم» بدون هیچ تاخیری و حتی زودتر از زمان اعلام‌‌شده ارتقا می‌یابد. قبل از تکمیل ادغام، فورک Bellatrix باید اجرا شود که نرم‌افزار مورد نیاز کلاینت‌ها برای پیاده‌سازی لایه اجماع است. اجرای این فورک قرار است در ۶ سپتامبر، تقریبا ۱۰ روز قبل از ادغام انجام شود. همزمان با انتشار این اخبار، احساسات مثبت پیرامون «اتریوم» نیز افزایش یافته و این موضوع باعث شده که قیمت رمزارز ETH با یک رشد ۵/۶ درصدی از مرز ۲ هزار دلار فراتر برود. در زمان نگارش این گزارش، «اتریوم» در محدوده ۱۴۰/۲ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۳۰ روز گذشته، بیش از ۸۰ درصد رشد دارد.

۳ ارز دیجیتالی که سوار بر موج «اتریوم»، از آن پیشی گرفتند!

در همین حال، برخی از دارایی‌های رمزارزی که می‌توانند از لانچ موفقیت‌آمیز Merge بهره ببرند، در حال حرکت صعودی بوده و حتی در ماه گذشته عملکرد بهتری نسبت به «اتریوم» داشته‌اند. به‌روزرسانی Merge ارتش ماینرهای «اتریوم» را با اعتباردهنده‌ها جایگزین می‌کند که این کار در ابتدا به ۳۲ عدد «اتریوم» برای استیک نیاز دارد. این شرط اصلی فرصت‌هایی را برای واسطه‌ها باز کرده است، به عنوان مثال، پلتفرم‌هایی مانند Lido DAO، «اتر» را از سهامدارانی که بودجه کافی ندارند جمع‌آوری کرده، عواید آن را جمع می‌کنند تا به اعتباربخش‌های زنجیره بلوک «اتریوم» تبدیل شوند. Lido DAO از نظر ارزشی که در قرارداد هوشمند رسمی Merge قفل شده است، پیشروترین سرویس استیکینگ به شمار می‌رود. قابل ذکر است که Lido DAO 15/4 میلیون «اتریوم» در قرارداد موسوم به Eth2 وارد کرده است.

همچنین به‌روزرسانی موفق Merge می‌تواند تقاضا برای خدمات Lido DAO را افزایش دهد. این به نوبه خود می‌تواند یک اتفاق مثبت برا توکن حاکمیتی این پلتفرم یعنی LDO باشد که ارزش آن از ۱۴ جولای، زمانی که «اتریوم» برای اولین بار احتمال تبدیل شدن به یک زنجیره مبتنی بر استیکینگ را اعلام کرد، بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته بود. بنابراین، LDO یکی از دارایی‌های رمزارزی اولیه است که می‌تواند بیشترین سود را از انتقال موفقیت‌آمیز «اتریوم» به PoS داشته باشد.

«اتریوم کلاسیک» دارایی دیگری است که در هفته‌های اخیر توجه خریداران را به خود جلب کرده است. این موضوع در درجه اول به دلیل پتانسیل آن برای ایجاد پناهگاهی برای ماینرهایی است که از شبکه اتریوم خارج می‌شوند. از آنجایی که «اتریوم کلاسیک»‌هارد فورک بحث‌برانگیزی بود که در سال ۲۰۱۶ رخ داد، تقریبا تمام ویژگی‌های فنی شبکه اثبات کار (PoW) اتریوم را به ارث برده و به همین دلیل، گزینه مناسبی برای استخراج‌کنندگان «اتریوم» به شمار می‌رود. مانند LDO، ارز ETC نیز از زمان اعلام خبر Merge اتریوم در ۱۴ جولای بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. بنابراین، احتمال ادامه روند صعودی آن در آینده و پس از Merge بالاست.Optimism یک سرویس جمع‌آوری «اتریوم» است. به عبارت دیگر، داده‌های انبوه تراکنش‌های خارج از زنجیره را در دسته‌ای جمع‌آوری کرده و پس از رسیدن به اجماع، نتایج را به شبکه اصلی «اتریوم» بازمی‌گرداند. راه‌حل موسوم به لایه ۲ می‌تواند از نقشه راه Rollup-Centric اتریوم پس از Merge بهره‌مند شود. جالب اینجاست که OP، توکن Optimism، از زمان اعلام تاریخ انتشار Merge تقریبا ۲۵۰ درصد افزایش یافته است. چشم‌انداز «اتریوم» برای استقرار Optimism در شبکه خود پس از Merge می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای قیمت OP عمل کند.

پیش‌بینی قیمت «کاردانو»، «ریپل» و «سولانا»

همچنین همزمان با بهبود احساسات در بازار ارزهای دیجیتال، به نظر می‌رسد که «بیت‌کوین» و بسیاری از آلت‌‌کوین‌ها در حال ایجاد الگوهای کف قیمتی هستند. با این حال، برخی از تحلیلگران در مورد چشم‌انداز بهبود بازار اختلاف نظر دارند. در حالی که برخی بر این باورند که رالی «بیت‌کوین» می‌تواند تا سطح ۲۸ هزار دلار ادامه داشته باشد، دیدگاه برخی دیگر چندان صعودی نیست و انتظار دارند که قیمت‌ها کاهش یافته و روند نزولی از سر گرفته شود. اکنون سوالی که برای معامله‌گران پیش آمده، این است که آیا خریداران می‌توانند مقاومت بالاسری «بیت‌کوین» را از سر راه برداشته و باعث صعود آلت‌کوین‌ها نیز شوند؟ در ادامه، سه آلت‌کوین برتر و محبوب در بازار، یعنی «کاردانو»‌، «ریپل» و «سولانا» را بررسی می‌کنیم.

«کاردانو»

به گزارش سایت کوین تلگراف، در تاریخ ۱۱ آگوست، خریداران تلاش کردند تا قیمت «کاردانو» را به بالاتر از مقاومت بالاسری در ۵۵/۰ دلار برسانند، اما خرس‌ها این سطح را با موفقیت حفظ کردند. اکنون قیمت ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۱/۰ دلار) کاهش یابد. بعید به نظر می‌رسد که تثبیت قیمت در محدوده معاملاتی بین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ۵۵/۰ دلار برای مدت طولانی ادامه یابد. اگر خریداران قیمت را به بالای ۵۵/۰ دلار برسانند، جفت ADA/USDT می‌تواند تا ۶۳/۰ دلار و سپس، تا مقاومت قوی بالاسری در ۷/۰ دلار صعود کند. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا حمایت ۴۵/۰ دلاری را به چالش بکشند. اگر این حمایت حفظ شود، قیمت «کاردانو» ممکن است برای مدتی دیگر بین ۴۵/۰ دلار و ۵۵/۰ دلار تثبیت شود.

«ریپل»

همچنین در چند روز اخیر، قیمت «ریپل» بین مقاومت بالاسری در ۳۹/۰ دلار و متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷/۰ دلار) به دام افتاده است. خرس‌ها تلاش کردند این عدم قطعیت را در روزهای ۹ و ۱۰ آگوست به نفع خود حل کنند، اما گاوها با خرید در کف، قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگرداندند. در ۱۱ آگوست، خریداران سعی کردند قیمت را به بالای ۳۹/۰ دلار برسانند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند. این نشان می‌دهد که ۳۹/۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۵/۰ دلار) سطوح مهمی هستند که باید در کوتاه‌مدت مراقب آنها بود. اگر خریداران مقاومت بالاسری را برطرف کنند، جفت XRP/USDT می‌تواند تا ۴۸/۰ دلار و بعدا تا ۵۴/۰ دلار افزایش یابد. در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند، «ریپل» ممکن است به حمایت حیاتی در ۳/۰ دلار سقوط کند.

«سولانا»

در تاریخ ۱۰ آگوست، «سولانا» از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۹ دلار) جهش کرد که نشان می‌دهد گاوها همچنان در سطوح پایین‌تر به خرید ادامه می‌دهند. گاوها تلاش کردند تا قیمت را به مقاومت ۴۸ دلاری برسانند، اما خرس‌ها در ۱۱ آگوست، این روند بهبود را در ۳۲/۴۵ دلار متوقف کردند. جفت SOL/USDT می‌تواند برای مدتی بیشتر به معامله در ساختار مثلث صعودی ادامه دهد. برای باطل کردن این الگوی صعودی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر خط حمایت کاهش دهند. از طرف دیگر، گاوها باید قیمت را به بالای ۴۸ دلار رسانده و حفظ کنند تا این الگوی صعودی تکمیل شود. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت «سولانا» ممکن است تا ۶۰ دلار افزایش یافته و سپس، به سمت هدف الگو در ۷۱ دلار حرکت کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 281401
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا