«آیفون مینی ۱۴» عرضه می‌شود؟

به گزارش جهان صنعت نیوز: شایعه‌ها می‌گویند «اپل» قصد دارد کمی زودتر از حد انتظار رویداد جدید خود را برگزار کند. برخلاف بسیاری از تولیدکننده‌های گوشی‌های اندرویدی، «اپل» تمایلی ندارد پیش از برگزاری رویدادهایش اطلاعاتی رسمی درباره محصولات خود منتشر کند. افشاگران همیشه بخش زیادی از جزئیات محصولات «اپل» را فاش می‌کنند، با این ‌حال بارها دیده‌ایم که شرکت کوپرتینویی در مراسم‌هایش توانایی شگفت‌زده کردن کاربران را دارد.


از ماه‌ها پیش اعلام شده است که «اپل» قصد دارد امسال با آیفون مینی خداحافظی کند. فروش آیفون مینی در دو سال اخیر چندان زیاد نبوده و در صورتی که شاهد توقف تولید این سری از گوشی‌ها باشیم متعجب نخواهیم شد. گفته می‌شود «اپل» قصد دارد آیفون مکس را جایگزین آیفون مینی کند. در همین حین ۹۱Mobiles می‌نویسد خرده‌فروشی فعال در آسیا-اقیانوسیه گوشی آیفون ۱۴ مینی را فهرست کرده است. این اتفاق در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد. تا زمانی که «اپل» مراسم خود را برگزار نکند، نمی‌توانیم از هیچ‌چیز مطمئن باشیم. ۹۱Mobiles می‌گوید خرده‌فروشی مورد بحث یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های همکار «اپل» محسوب می‌شود. این خرده‌فروشی ادعا می‌کند «اپل» افزون‌بر چهار مدل گوشی آیفون به‌دنبال رونمایی آیپد ۲/۱۰ اینچ نسل دهمی، آیپد پرو ۹/۱۲ اینچ نسل ششمی و آیپد پرو ۱۱ اینچ نسل چهارمی است. بر اساس آنچه از گوشه و کنار شنیده‌ایم «اپل» می‌خواهد ۱۶ شهریور امسال رویدادی از پیش ‌ضبط‌شده برای معرفی آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس (یا شاید مینی)، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس برگزار کند. در مدل‌های پرو بریدگی با حفره جایگزین و از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌شود. مدل‌های عادی همچنان مجهز به بریدگی نمایشگر و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود. احتمالا «اپل» صرفا در مدل‌های پرو از آیفون ۱۴ سراغ پردازنده A16 می‌رود.

«اپل» از دو مک و دو آیپد جدید در رویداد مهر ماه رونمایی می‌کند

همچنین «اپل» احتمالا یک ماه پس از رونمایی آیفون ۱۴ رویداد دیگری برای معرفی آیپد پرو، آیپد نسل دهمی و حداقل دو کامپیوتر جدید سری مک برگزار خواهد کرد. «مارک گارمن»، افشاگر شناخته‌شده رسانه بلومبرگ که سابقه خوبی در افشای اطلاعات مرتبط به «اپل» دارد، اخیرا پیش‌بینی‌هایی درباره رویدادی که «اپل» در ماه اکتبر (مهر و آبان) برگزار می‌کند مطرح کرده است. این رویداد هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده، اما افشاگران زیادی باور دارند که «اپل» یک ماه پس از رونمایی آیفون‌های جدید رویداد دیگری برگزار می‌کند. «اپل» در سال‌های اخیر چند بار رویدادی در ماه اکتبر برگزار کرده است. برای نمونه سال گذشته در این ماه بود که مک‌بوک پرو جدید به نمایش درآمد. گوشی‌های سری آیفون ۱۲ بسیار دیرتر از حد انتظار رونمایی شدند و «اپل» مراسم رونمایی این گوشی‌ها را به اکتبر موکول کرد. به گفته «گارمن» یکی از محصولات مهم رویداد اکتبر قرار است آیپد باشد. در این مراسم آیپد پرو مجهز به پردازنده M2 و آیپد نسل دهمی مجهز به پردازنده A14 و درگاه‌ USB-C معرفی می‌شوند. شایعه‌های اخیر می‌گویند آیپد پرو جدید پردازنده M2 دارد و در مدل‌های ۱۱ اینچ و ۹/۱۲ اینچ معرفی می‌شود. مدل بزرگ‌تر صفحه ‌نمایش مینی LED خواهد داشت. رندرهای فاش‌شده نشان می‌دهند آیپد نسل دهمی ضخامت کمتری نسبت‌ به نسل قبل دارد و به طراحی جذاب‌تری مزین می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند جزیره دوربین در پنل پشتی این تبلت ضخامت قابل‌توجهی خواهد داشت. «مارک گارمن» می‌گوید «اپل» در رویداد ماه اکتبر حداقل دو مک M2 جدید معرفی می‌کند، با این‌ حال فعلا جزئیات دقیق این کامپیوترهای جدید را اعلام نکرده است. ممکن است کامپیوترهای جدید شامل مدل تقویت‌شده مک مینی، مدل جدید مک پرو یا حتی مدل دیگری از لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو باشد. تمامی شواهد نشان می‌دهند «اپل» دو ماه شلوغ در پیش دارد. در هفته‌های آینده با فرا رسیدن ماه سپتامبر نسل جدید آیفون و اپل واچ معرفی می‌شود و یک ماه بعد سایر محصولات جدید اپل از راه می‌رسند.

سیستم‌عامل ۱۶ iOS «اپل» آماده انتشار عمومی است

از سوی دیگر به گزارش «مارک گورمن»، مهندسان «اپل» کار روی نسخه رسمی iOS 16 را به پایان رسانده‌اند و نسخه به‌روزرسانی‌شده سیستم‌عامل «اپل» برای انتشار عمومی آماده شده است. در این گزارش همچنین آمده است که اپل انتشار نسخه‌های جدید macOS Ventura و ۱۶ iPadOS را نیز برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی کرده است. «اپل» معمولا نسخه جدید سیستم‌عامل خود را چند هفته قبل از انتشار عمومی، در دسترس توسعه‌دهندگان و برخی کاربران به صورت محدود قرار می‌دهد تا آزمایش‌های لازم را روی نسخه بتا انجام دهد. در گزارش بلومبرگ نیز به این موضوع اشاره شده که در حال حاضر نسخه بتای ششم ۱۶ iOS و بتای چهارم نسخه عمومی در مرحله آزمایش قرار دارند و ظاهرا «اپل» نیز قصد دارد در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور ماه) از سری جدید آیفون خود در کنار نسخه جدید سیستم‌عامل رونمایی کند. «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش خود اضافه می‌کند: «مهندسان «اپل» به‌روزرسانی ۱۶٫۰ iOS را هفته گذشته به پایان رسانده‌اند و قرار است این نسخه در ماه سپتامبر (شهریور ماه) در کنار۹ watchOS عرضه شود. این به‌روزرسانی‌ها با سخت‌افزار جدید شرکت مطابقت دارند. از سوی دیگر، به‌روزرسانی‌های macOS Ventura و iPadOS برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده‌اند.» با در نظر گرفتن این موضوع، بعد از معرفی سری آیفون ۱۴ و مدل‌های جدید اپل واچ، اپل زمان انتشار سیستم‌عامل ۱۶ iOS 16 ، ۹ watchOS 9 و ۱۶ tvOS را اعلام خواهد کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 283732
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا