آغاز رالی یا رشد موقت؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ارز دیجیتال پرچمدار علیرغم سکون مختصر اواخر شنبه، در بالای سطح ۲۴هزار و ۵۰۰ دلار باقی ماند و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه خود در ۹ ماه گذشته است. این سکه با افزایش بیش از ۲۳ درصد در ماه جولای بهترین بازده ماهانه خود را از زمان نزدیک به بازده ۴۰ درصد در اکتبر ۲۰۲۱ مشاهده می‌کند.

«بیت‌کوین» همچنین برای اولین بار از ماه مارس که عملکرد ۳۰ روزه در حدود ۴/۵ درصد بود، بازده ماهانه مثبتی را ثبت می‌کند. طی سه ماه آوریل، مه و ژوئن، قیمت «بیت‌کوین» تقریبا ۶۸ درصد کاهش یافت اما ماه جولای ماه بسیار خوبی برای گاوهای نر است. خروج کلان صرافی همچنان ادامه دارد زیرا هدلرها در بحبوحه زمستان ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کنند. بر اساس گزارش «گلس‌نود»، موجودی مبادله به تنهایی ۶/۱۲ درصد از عرضه در گردش کاهش یافته که نشان‌دهنده ۴/۲ میلیون «بیت‌کوین» است. ترازهای مبادله‌ای اکنون شاهد خروج کلان بیش از ۶/۴ درصد از عرضه در گردش از زمان اوج قیمت در مارس ۲۰۲۰ بوده‌اند.

آخرین صعود «بیت‌کوین» به دنبال واکنش گسترده‌تر بازار به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده در چهارشنبه گذشته رخ داد و منعکس‌کننده رشد شاخص‌های ایالات‌متحده بود و اس‌اند‌پی ۵۰۰ هفته را بیش از چهار درصد بالاتر و نزدک با افزایش ۷/۴ درصدی به پایان رساند. در طول ماه، اس‌اند‌پی ۵۰۰ بیش از ۹ درصد رشد کرد در حالی که نزدک بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت.

تابستانی داغ برای «بیت کوین» در راه است؟

همچنین «بیت‌کوین» با نزدیکی به زمان بسته شدن کندل ماهانه‌اش، نوسانات خود را در آخر هفته و آخر ماه جولای کاهش داد. به گزارش سایت «کوین تلگراف»، داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز «بیت‌کوین» به دلار آمریکا تا ۳۰ جولای سطح ۲۴۰۰۰ دلار را به عنوان مقاومت حفظ کرده است. این جفت ارز در نیمه دوم هفته از وضعیت حاکم بر بازار دارایی‌های پرریسک سود برده است. در این بین، شاخص‌های بازار سهام یعنی ۵۰۰ S&P و Nasdaq Composite Index نیز به ترتیب ۱/۴ و ۶/۴درصد در این هفته رشد کردند.

با این حال، با توجه به اینکه معاملات غیرحرفه‌ای به دلیل نقدینگی ضعیف‌تر، باعث ایجاد شرایط نوسان در بازه‌های زمانی هفتگی و ماهانه می‌شود، تحلیلگران هشدار دادند که هر اتفاقی ممکن است تا ۳۱ جولای رخ دهد. «جاش راجر» نیز در این باره گفت: «فقط می‌نشینم و مثل همیشه بازار را تا تعطیلات هفتگی تماشا می‌کنم.» به سختی می‌توان وارد معامله‌ای جدی شد، اگرچه ممکن است در شرایط فعلی بازار، معدود معاملاتی باشند که در آخر هفته به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهند. برخی دیگر از معامله‌گران بر اهمیت سطوح قیمت لحظه‌ای فعلی تمرکز کردند که بالاتر از میانگین متحرک کلیدی ۲۰۰ هفته‌ای (MA) در ۲۲۸۰۰ دلار بود. به پایان رساندن هفته بالاتر از این خط روند، اولین حرکت مهم برای «بیت‌کوین» از ژوئن تا کنون خواهد بود. با این حال، معامله‌گر محبوب «رومن»، با اتخاذ یک دیدگاه کوتاه‌مدت محافظه‌کارانه، بازگشت به حداقل ۲۳۰۰۰ دلار را به دلیل شدت بالای خرید، پیش‌بینی کرد. خوش‌بینی در طول هفته در مورد بازارهای ارزهای دیجیتال به افزایش خود ادامه داد، شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال پس از خروج از طولانی‌ترین دوره ترس شدید به بالاترین سطح خود از ۶ آوریل رسید.

در همین حال، «مایکل ون د پوپ»، یکی از تحلیلگران بازار، در مورد ماه آینده گفت که عملکرد سهام همچنان شرایط مناسبی را برای بازگشت ارزهای دیجیتال فراهم ‌می‌کند. آگوست قرار است ماه آرامی برای محرک‌های کلان ایالات متحده باشد؛ زیرا فدرال‌رزرو تا سپتامبر اهداف برنامه‌ریزی ‌شده را تغییر نمی‌دهد. با این وجود، خطر افزایش تورم همچنان پابرجاست، با انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده بعدی (CPI) که در ۱۰ آگوست به پایان می‌رسد این هفته، اتحادیه اروپا بالاترین برآورد تورم ماهانه خود را برای منطقه یورو، ۹/۸ درصد گزارش کرد.

رکوردشکنی‌های جدید «اتریوم» شروع شد

از سوی دیگر ارز دیجیتال «اتریوم» پس از رشد قابل‌توجه ۶۰ درصدی قیمت خود در یک ماه گذشته و صعود به قله ۷۰۰/۱ دلاری، نقطه عطف جدیدی را تجربه کرده و شاهد هجوم سرمایه‌گذاران کوچک و متوسط جدید به شبکه خود بوده است. بر اساس داده‌هایی که توسط شرکت «گلس‌نود» منتشر شده، تعداد آن دسته از کیف پول‌های «اتریوم» که دارای بیش از ۱ و ۱۰ اتریوم هستند، به ترتیب به ۱،۵۶۶،۳۰۹و ۳۱۰،۶۵۶ کیف پول رسیده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است. علاوه بر این، تعداد کیف پول‌های اتریوم با موجودی غیرصفر نیز به اوج تاریخی جدیدی در ۸۴،۶۴۱،۱۰۷ افزایش یافته است. در زمان نگارش این گزارش، «اتریوم»، آلت کوین برتر بازار، در محدوده ۷۰۰/۱ دلار معامله می‌شود.

تردید کارشناسان در خرید و نگهداری «دوج‌کوین»

از طرفی در روزهای اخیر، پرتال مقایسه قیمت Finder پیش‌بینی‌های مربوط به قیمت «دوج کوین» را به‌روزرسانی کرد. این پلتفرم توضیح داد که با استفاده از نظرسنجی‌های هفتگی و سه‌ماهه از کارشناسان صنعت کریپتو، قیمت آتی «دوج کوین» را ارزیابی و پیش‌بینی می‌کند. طی این نظرسنجی‌ها، در پاسخ به این سوال که «آیا دوج‌کوین ارزش خود را به‌کلی از دست خواهد داد؟»، ۵۵ درصد متخصصان پاسخ آری دادند، ۲۱ درصد گفتند که این ارز دوباره باز خواهد گشت و ۲۴ درصد نیز در این خصوص ابراز عدم اطمینان کردند. در مورد اینکه چه زمانی این ارز تمام ارزش خود را از دست خواهد داد، سه درصد آن را در طول سال جاری، ۱۲ درصد در سال آینده، ۹ درصد در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کردند. ۳۰ درصد نیز گفتند که این ارز دیجیتال میم، ارزش خود را تا سال ۲۰۲۵ به‌طور کامل از دست خواهد داد. تعدادی از کارشناسان پنل Finder معتقد هستند که «دوج کوین» نباید تا این حد محبوب می‌شده و «ایلان ماسک»، مدیرعامل «تسلا» را به‌خاطر آن مقصر دانسته‌اند. Finder در مورد اینکه آیا زمان خرید، فروش یا نگهداری دوج‌کوین فرا رسیده است، توضیح داد: «اکثر اعضای این پنل معتقد هستند که زمان خروج از بازار «دوج‌کوین» فرا رسیده و ۷۱ درصد آنها می‌گویند باید که سرمایه‌گذاران باید ذخایر این ارز خود را بفروشند. حدود ۲۴ درصد نیز فکر می‌کنند که دارندگان باید دارایی‌های خود را نگه دارند و فقط چهار درصد می‌گویند که اکنون زمان خرید است.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 279149
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا