خانه های دوبی بدون مشتری مانده است

جهان صنعت نیوز:  به خاطر کاهش تقاضای مسکن در دوبی و به علت سرعت بالای ساخت و ساز در این امیر نشین، اخیرا قیمت مسکن ۱۲ درصد کاهش یافته است.

آن طور که اسوشیتدپرس از این شهر گزارش می کند، حاکم دوبی به خاطر عدم تقاضای لازم برای مسکن در این شهر دستور داده است که از سرعت ساخت و ساز مسکن کم شود.

با این حال گفته می شود هنوز هم سرعت خانه سازی در دوبی در مقایسه با تقاضای مسکن زیاد است.

به دنبال دستور محمد بن راشد آل مکتوم چند روز پیش کمیته ای تشکیل شد که ماموریت آن بررسی نیازهای بازار مسکن و کنترل سطح تقاضای خانه است تا براساس آن روند خانه سازی و پیشرفت پروژه های ساختمان سازی اصلاح شود.

دستور حاکم دوبی به دنبال آن صادر شد که یک نهاد مربوط به مسکن در این کشور گزارشی را منتشر کرد که نشان می داد قیمت آپارتمان وخانه های ویلایی در این امیرنشین در مقایسه با دو سال گذشته حدود ۱۲ درصد پایین آمده است.

کارشناسان حوزه مسکن اعتقاد دارند که دلیل اصلی کم شدن بهای مسکن در دوبی تعداد بالای پروژه های ساختمان سازی و تقدم عرضه بر تقاضاست

خبرگزاری استوشیتدپرس در بخشی از گزارش خود آورده است که در سال جاری در حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی در این شهر ساخته شده است که نشان می دهد هنوز سرعت ساخت و ساز بالاست.

از سوی دیگر آمارهای رسمی صادر شده از طرف مرکز آمار دوبی حاکی از آن است که سال گذشته نیز در حدود ۱۵۱ هزار خانه، بناهای تجاری و امثال آن در دوبی تولید شده است که ارزشی معادل ۹ میلیارد دلار برابر با ۳۴ میلیارد درهم  داشته است.

آمارها همچنان نشان می دهند که تعداد خانه های ساخته شده در دوبی در سال ۲۰۱۶ معادل ۱۲۱ هزار واحد بوده است که در سال بعد از آن به ۱۳۴ هزار واحد رسیده است.

مطالب مرتبط:

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 45932
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا