حکم حبس برای برادر حسن روحانی

جهان صنعت نیوز:  حکم حبس حسین فریدون صادر شد اما به گفته قاضی با توجه به قطعی نبودن این حکم هنوز اعلام رسمی نمی شود. 


 حمیدرضا حسینی، سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت: برادر رییس جمهور در ارتباط با برخی اتهامات مطرح شده تبرئه شده است اما در باره بخش دیگری از اتهامات مربوطه به حبس محکوم شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که فریدون پرونده دیگری نیز در دادسرا دارد؟ گفت: آن پرونده در دادسرا است و فعلاً برای ما ارسال نشده است.

وی درخصوص سایر متهمان این پرونده هم گفت: برای سایر متهمان این پرونده هم حکم صادر شده است.

حسینی همچنین درخصوص آخرین وضعیت پرونده‌های یاسین رامین و سردار رویانیان گفت: این پرونده‌ها هنوز منتهی به صدور حکم نشده است.

گفتنی است که توجه افکار عمومی به برادر رییس جمهور زمانی جدی شد که حضور همیشگی وی در مراسم‌های مختلف و اکثر سفرهای رئیس‌جمهور تا مدتی توجه رسانه‌ها را به خود جلبت کرد و در نهایت بعد از مدتی نام وی در پرونده‌های قضایی هم بر سر زبان‌ها افتاد.

سپس غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و هفتمین نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره دستگیری رسول دانیال‌زاده یکی از بدهکاران بانکی و ارتباط وی با حسین فریدون برادر رئیس جمهور و دستیار ارشد روحانی، گفت: این فرد دستگیر شده و دادسرا مشغول تحقیقات است و ارتباطش با آن فرد (فریدون) روشن است.

حسین فریدون برادر حسن روحانی متولد ۱۳۴۲ در سرخه سمنان است. وی مدتی فرماندار نیشابور و کرج و زمانی هم سفیر ایران در مالزی بود.

سپس، به‌مدت چند سال به‌عنوان یکی از اعضای تیم نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد مشغول به فعالیت شد و پس از بازگشت به ایران، به‌عنوان مشاور حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

نام وی اولین بار بعد از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر زبان‌ها افتاد که حسن روحانی در حکمی وی را به‌عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور منصوب کرد.

وی کمی بعد در جریان مذاکرات لوزان و وین به تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیوست و تا پایان مذاکرات و انعقاد برجام، در جلسات مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج به‌علاوه یک حضور داشت.

تیرماه سال جاری علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی در نشست خبری با نام بردن از دو بدهکار بانکی به‌نام‌های «مالامیری» و «دانیال‌زاده» افشا کرد که این دو نفر با حسین فریدون در ارتباط هستند.

اما مهم ترین مساله ای که در شبکه های اجتماعی هم بسیار بازتاب داشت این بود که گفته شد بانک ملت ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و این دو نفر این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً با کارمزد صفر درصد از بانک دریافت کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری مجدد در بانک ملت سالانه ۲۴ درصد سود گرفتند.

بعد از مدتی سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس دهم با بیان اینکه حسین فریدون در انتصاب مدیران عامل بانکها اختیاراتی داشته و با لابی‌گری آنها را در جایگاه مدیرعاملی منصوب می‌کرده، از ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به پرونده برادر رئیس جمهور خبر داد و گفت که این کمیسیون در نظر دارد تا همه ابعاد مسئله را بررسی و نتیجه را برای مردم بازگو کند.

از انتشار فیشهای حقوقی برخی مدیران دولتی، در یک فقره مدیر عامل بانک رفاه در طول نزدیک به ۲۰ روز پایان سال ۹۴، بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان دریافتی تحت عناوین مختلف داشته است. گفته شد که او با فشار حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) و لابی‌گری وی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران شد.

بعد ها نام فریدون در پرونده علی رستگار سرخه‌ای مدیر عامل معزول بانک ملت نیز به چشم می‌خورد.

رستگار سرخه‌ای که در مسئله فیشهای حقوقی از سمت خود عزل شده بود، پس از مدتی به‌اتهام عضویت در یک شبکه بزرگ فساد بانکی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

در تحولی دیگر خبرگزاری ها فاش کردند که حسین فریدون در سال ۹۳ یعنی یک سال پس از روی کارآمدن دولت برادر خود، طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و درخواست می‌شود که وی به‌عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل در این دانشگاه کشور به تحصیل بپردازد.

در نهایت پس از کش و قوس های فراوان دانشگاه شهید بهشتی نیز پس از پیگیری‌های سازمان سنجش نهایتاً تصمیم‌ می‌گیرند فریدون در “پردیس دانشگاه شهید بهشتی” به تحصیل بپردازد.

همچنین در یک رویداد دیگر محمد جواد ابطحی نماینده مجلس از ارتباط مالامیری با خانواده حسین فریدون خبر داد که اسناد واریز پول به حساب دختر حسین فریدون در لندن و کانادا وجود دارد. حبس حسین فریدون که قطعی هم نیست، نقطه پایان این تحولات پی در پی بود. 

مطالب بیشتر در باره حسین فریدون

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 52105
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. اینم مثل نجفی قاتل ، به حبس لاکچری.
    این همه وقته سرکاریم ، بعد میگن مردم بیکارن!
    اگه این محاکمه ها ، عدالت حقیقیه !، چرا این جواسیس و نفوذی ها رو اعدام نمی کنن؟
    هر کسی موافقه ، بلند بگه ، علابرکتلا…

دکمه بازگشت به بالا