تویوتا بهترین ماشین سال ژاپن شد

جهان صنعت نیوز: معرفی ماشین برتر سال ژاپن، مدل جدید جگوار اف-تایپ، هشدار درباره تغییرات اقلیمی با مجسمه‌هایی ماسه‌ای و برنامه ۵۲ میلیارد دلاری هیوندای برای ساخت مدل‌های جدید از جمله خبرهای جدید دنیای خودرو هستند. 

در مراسم انتخاب بهترین ماشین سال که هفته گذشته در شهر توکیو برگزار شد، تویوتا RAV4 جایزه ماشین برتر سال را از آن خود کرد.

ماشین سال ژاپن با رای حدود شصت داور انتخاب می‌شود که از روزنامه‌نگاران مطرح صنعت خودرو هستند. این مراسم امسال چهلمین سال خود را جشن گرفت.

در ده ماشینی که به مرحله آخر رای‌گیری راه یافته بودند، دو نماینده داشت. به جز RAV4، مدل کرولا هم برای کسب عنوان بهترین ماشین سال رقابت می‌کرد.

بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن، پرافتخارترین کارخانه در تاریخ برگزاری این رقابت است و محصولات این شرکت تا کنون هشت بار به عنوان خودروی سال ژاپن انتخاب شده است. با این حال این اولین بار در ده سال گذشته بود که یک تویوتا در رای‌گیری برنده می‌شد.

سری ۳، مرسدس-بنز کلاس A، جیپ رانگلر و جگوار الکتریکی آی-پیس (I-Pace)، چهار ماشین غیرژاپنی بودند که امسال به فینال رسیدند.

از تویوتا RAV4، مزدا ۳ به مقام دوم دست یافت و ب‌ام‌و سری ۳ با کسب مقام سوم به عنوان بهترین ماشین وارداتی انتخاب شد.

جگوار با ایجاد تغییراتی در مدل اف-تایپ، کوپه اسپرت خود را به‌روز کرد. اف-‌تایپ که باید با طیف گسترده‌ای از خودروهای اسپرت نظیر فورد موستانگ و پورشه ۹۱۱ رقابت کند، حالا ظاهری مدرن‌تر دارد و به امکانات لوکس‌تری مجهز شده است.

علاوه بر چراغ‌ها و جلوپنجره جدید، داخل ماشین هم به فن‌آوری مدرن‌تری مجهز شده است و نمایشگری ۱۲/۳ اینچی در جلوی فرمان اطلاعات مختلف را به سلیقه راننده نمایش می‌دهد.

قوی‌ترین موتور اف-تایپ هشت سیلندر است و ۵۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند

جگوار همچنین تولید این ماشین با موتور شش سیلندر را متوقف خواهد کرد و اف-تایپ را تنها با موتورهای چهار و هشت سیلندر خواهد ساخت.

قوی‌ترین موتور اف-تایپ ۵۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ماشین با این موتور ۳/۵ ثانیه اعلام شده است.

-تایپ اگرچه پرفروش‌ترین مدل جگوار نیست، اما از مهم‌ترین محصولات کارخانه است. جگوار سابقه زیادی در ساخت ماشین‌های اسپرت دارد و در حال حاضر اف-تایپ تنها مدل کارخانه است که این وجه از هویت شرکت را نمایش می‌دهد.

نمایشگر ۱۲/۳ اینچی در جلوی فرمان اطلاعات مختلف را به راننده نمایش می‌دهد

اف-تایپ جدید با قیمت پایه شصت هزار دلار برای مدل‌های ارزان‌تر و حدود ۱۳۰ هزار دلار برای مدل‌های قوی‌تر از زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

همزمان در حال کار بر روی نسل جدید اف-تایپ است که احتمالا در سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد. مدل کاملا جدید اف-تایپ قوای محرکه الکتریکی دارد و گفته می‌شود بیشتر از آن که یک ماشین اسپرت باشد، یک سوپرکار خواهد بود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 68906
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا