تولید سیستم عامل گوشی بسیار مشکل است

جهان صنعت نیوز: ایجاد سیستم عامل گوشی های هوشمند یک فرآیند بسیار پیچیده و دقیق بوده و بسیار مشکل است. در واقع الگوریتم های تولید سیستم عامل به شدت دشوار است.

اگرچه اقدام اخیر گوگل مبنی بر حذف سیستم عامل اندروید از گوشی های هوآوی بسیاری از کشورها را ترسانده است اما نیازی نیست که حتما سیستم عامل اندروی تولید کنیم. شرکت های فناوری در دنیا تعهداتی به کاربران دارند واین امر استثنا نمی پذیرد.

به همین روی نمی توانیم بگوییم تکنولوژی های شرکت گوگل تنها مختص به کشور آمریکا بوده و دولت این کشور درباره استفاده آن از سوی کاربران کشورهای مختلف تصمیم گیری می کنند.

بی اعتنایی کاربران ایرانی به تولیدات وطنی 

اگر به راستی می توانیم سیستم عامل تولید کنیم بهتر است که از ایجاد سیستم عامل کامپیوتر شروع کنیم. البته دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف بسیار نخبه هستند اما نسبت به واکنش های داخلی نگرانی هایی وجود دارد.

احتمال دارد سیستم عامل داخلی نیز مانند نرم افزارها و پیام رسان های داخلی با بی اعتمادی و بی اعتنایی کاربران مواجه شوند.

به طور کلی تولید سیستم عامل فرایندی زمان بر و طولانی مدت است. در مجموع ایران در حوزه تکنولوژی از دیگر کشورها بسیار عقب تر بوده و تنها تولید ملی در زمینه سخت افزاری گوشی های جی ال ایکس هستند.

به هرروی سیستم عامل تلفن همراه را نمی توان طی چند روز، چند ماه و حتی در یک بازه زمانی چند ساله تولید کرد، آنهم در ایران که تکنولوژی پیشرفت چندانی نداشته است.

سید محمد فتحی لو، متخصص uiux

دانش و فناوری
شناسه : 33445
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا