توفان ژاپن آزمونی برای ارتش این کشور

جهان صنعت نیوز: به دنبال بروز توفان سهمگین هاگیبیس در ژاپن که یکی از بزرگترین رویداد های طبیعی در این کشور به شمار می رود، ارتش این کشور هزاران نیروی نظامی را در قالب یگان های امدادی برای کمک به سیل زدگان و نجات افراد به مناطق سیل زده اعزام کرده است. 

هاگیبیس که یکی از بزرگترین توفان های دهه های اخیر در این کشور به شمار می رود، تا کنون دست کم ۱۸ نفر کشته شده و تعدادی زخمی شده اند.

 توفان ژاپن آزمونی عملی برای ارتش این کشور

این توفان باعث آبگرفتگی معابر و رانش زمین شده و خسارات ها و خرابی های بسیاری در مناطق مختلف به همراه داشته است.

توفان هاگیبیس، بادهایی با سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعت نیز به همراه دارد که این کشور را در نوردیده است. 

به گفته مقامات این کشور در قالب این عملیات نظامی تاکنون ۲۷۰۰ نیروی ارتش که در یگان های ویژه ای سازماندهی شده اند، به مناطق مختلف این کشور گسیل شده اند. 

 توفان ژاپن آزمونی عملی برای ارتش این کشور

در قالب این عملیات بالگردهای ارتشی و امدادی تلاش می کنند که از فراز بام ساختمان ها اقدام به نجات سیل زدگان بنمایند. در عین حال قایق های امدادی نیز کمک رسانی به افراد گرفتار در سیل را از روی زمین انجام می دهند. 

گفته شده است که به خاطر طغیان رودخانه ها بخش عمده ای از مناطق مسکونی در سیل گرفتار شده اند. 

از سوی دیگر بر اساس گزارش های منتشر شده در این توفان برق و آب نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان قطع شده و برنامه حرکت قطارها و پروازها به خاطر شدت توفان متوقف شده است. 

 توفان ژاپن آزمونی عملی برای ارتش این کشور

بسیاری از برنامه های عادی در این کشور نیز به خاطر شدت توفان متوقف شده است که از آن جمله می تواند به مسابقات جام جهانی راگبی اشاره کرد که قرار بود مسابقه ای مهم بین تیم های کشور میزبان با تیم ملی اسکاتلند برگزار شود. 

 توفان ژاپن آزمونی عملی برای ارتش این کشور

بارش های همراه این توفان بسیار بی سابقه بوده است تاجایی که به گفته منابع خبری فقط در شهر هاکونه که در نزدیکی های کوه مشهور فیجی قرار دارد در ۴۸ ساعت گذشته بیش از یک متر باران باریده است که در تاریخ این شهر بی سابقه بوده است. 

به گفته منابع محلی اکثر کسانی که در این رویداد جان باخته اند کسانی بوده اند که هنگام رانش زمینه یا وارد شدن سیل به مناطق مسکونی در اتومبیل های خود بوده اند. 

علاوه بر این از مفقود شدن ۱۵ نفر نیز و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان نیز گزارش هایی منتشر شده است. 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 54582
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا