تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان‌فضایی و ایمیدرو

جهان صنعت نیوز: درحاشیه همایش «توسعه فعالیت‌های اکتشافی ایران، پهنه‌های اکتشافی، فرصت‌ها و چالش‌ها» که در حوزه هنری برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان‌فضایی و ایمیدرو به امضا رساند.


مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران درباره هدف این تفاهم‌‎نامه گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه بازار و فراهم کردن بستر مناسب برای ورود و توسعه استارت‌آپ‌های حوزه فضایی در صنعت معدن کشور و به منظور ارائه خدمات نوین در این حوزه به امضا رسید.

براری، ایجاد بستر مناسب برای بهبود عملکرد و ارتقای بهره‌وری در حوزه معادن و صنایع معدنی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته فضایی،سنجش از دور و سرویس‌های ایجاد شده بر مبنای داده‌های ماهواره‌ای برای ایجاد مزیت رقابتی در بخش معدن کشور و تاکید بر توسعه قابلیت‌های فناوری و خلق ارزش افزوده را از دیگر اهداف تفاهم‌نامه مبادله شده میان سازمان فضایی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برشمرد.

مشارکت در تامین داده‌های فضایی قابل کاربرد در زمینه شناسایی و پایش پهنه‌های معدنی، ایجاد بستر و زیرساخت‌های بکارگیری داده‌های فضایی برای تعیین مناطق امیدزای معدنی کشور از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

از دیگر محورهای اصلی این تفاهم نامه می توان به حمایت از رودیکردهای نوین و نوآورانه فضاپایه به منظور ارتقای فرایند مدیریت معادن کشور و همکاری در ارتقای سطح عملکرد بنگاه‌ها و شرکت‌های معدنی با استفاده از داده‌های فضایی اشاره کرد.

به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو توجه به اولویت های وزارت، صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) مبنی بر توسعه عملیات اکتشاف طی سال جاری، شناسایی نواحی با پتانسیل بالا مواد معدنی، برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است که در این زمینه تفاهمنامه و همچنین قرارداد همکاری بین ایمیدرو و سازمان فضایی ایران همسو با سیاست‌های مورد توجه بخش معدن و صنایع معدنی، طی ماه‌های آتی به امضا خواهد رسید.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوریصنعت و معدن
شناسه : 50599
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا