تعیین میزان حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۹۹

جهان صنعت نیوز: هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در ایران در سال ۹۹ کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ در ایران در خصوص حقوق کارمندان در سال جدید گفت: با مصوبه این کمیسیون هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال ۹۹ کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در ایران گفت: پس از اعمال افزایش حقوق به میزان ۱۵ درصد از مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد ماهیانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص به نسبت مدت کار کرده و حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول از بیست و هشت میلیون ریال کمتر نباشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ اضافه کرد: حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و سایر حقوق‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایتی‌های متناسب با آنها معادل افزایش ضریب ریالی به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

قوامی تصریح کرد: همچنین به معافیت های مالیاتی در بند ب تبصره ۱۲ لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان دولتی در سال ۹۹ سالانه ۳۶ میلیون تومان تعیین شد که بر این اساس سقف معافیت مالیاتی هر کارمند در سال آینده ۳ میلیون تومان می شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 84584
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا