ترامپ، بوریس جانسون را بهترین گزینه برای مدیریت برگزیت خواند

جهان صنعت نیوز:  نشست سران گروه هفت در حالی در فرانسه برگزار می شود که هزاران مخالف با برپایی تظاهراتی نسبت به این نشست اعتراض کردند.

معترضین به آتش سوزی های اخیر آمازون، گروه های فعال در زمینه ضدیت با سرمایه داری و گروه های حامی محیط زیست و مخالفان روند جهانی سازی از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات مختلف بر علیه این نشست بودند.

این نشست که در شهر بیاریتز فرانسه برگزار می شود محل مناقشه برای بسیاری از گروه های مدنی و سیاسی شده است.

به گفته پلیس فرانسه  حدود ۹ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. اهمیت این مساله در این است که شهر  بیاریتز که میزبان نشست سال ۲۰۱۹ سران جی‌هفت است به عنوان یک مقصد گردشگری همیشه شلوغ و پر ازدحام است.

تغییرات جوی و فقر و نابرابری در جهان، از دیگر مواردی بود که تظاهر کنندگان نسبت به آن اعتراض دارند.

اظهار امیدواری رییس جمهوری فرانسه نسبت به حل مساله جنگ تجاری و کاهش تنش بین ایران و آمریکا از جمله موارد مربوط به این نشست از سوی میزبان بود. سران کشورها نگران بروز یک بحران اقتصادی جهانی به واسطه جنگ تجاری چین و آمریکا هستند.

ناهار رهبران فرانسه و آمریکا در کنار اظهارات ترامپ در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از دیگر موارد قابل ذکر این نشست بود. ترامپ در این نشست گفته است که بوریس جانسون مرد میدان برگزیت و بهترین گزینه برای مدیریت این مساله است.

فرانسه تلاش دارد در برخی از مسائل مهم جهانی بین آمریکا و کشورهای دیگر از جمله ایران میانجیگری کند.

این کشور می گوید که دو هفته روی طرحی کار کرده است که امیدوار است بتواند تنش بین ایران و آمریکا را کاهش دهد. او قبل از این، طرح خود را با جواد ظریف هم در میان گذاشته است.

مجادله لفظی دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا و بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا در زمینه برگزیت از دیگر رخ داد های این نشست بود.  دونالد توسک گفته است که ممکن است تاریخ بوریس جانسون را به نام «آقای بدون توافق» به یاد بیاد بیاورد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 43713
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا