تذکر برخی از نمایندگان در باره حضور سفیر انگلیس در تجمعات دیروز

جهان صنعت نیوز: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح شفافیت منابع مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی در تذکراتی نسبت به حضور سفیر انگلیس در تجمع دانشگاه امیر کبیر واکنش نشان دادند.


حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در این باره خطاب به عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت: هیات رییسه باید از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درخواست کند تا حضور بی‌جهت سفیر انگلیس در برخی از تجمعات که دخالت آشکار در امور ایران است را بررسی کنند.

وی افزود: سفیر انگلیس باید به این نوع حرکات خود پایان دهد و قبل از آنکه ملت وی را بیرون نکرده اند، ایران را ترک کند.

مصری در پاسخ به تذکر وی گفت: نیروهای عزیز انتظامی، سفیر انگلیس را شناسایی و مورد مواخذه قرار داد. این موضوع از طریق مجاری رسمی رسیدگی خواهد شد.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر نیز در تذکری خطاب به وزیر امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه باید سفیر انگلیس را به عنوان عنصر نامطلوب تا ظهر اخراج کند.

وی افزود: طرحی نیز برای کاهش مناسبات سیاسی ایران با آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه تدوین شده که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی نیز درباره حضور سفیر انگلیس میان تحمع کنندگان دانشگاه امیر کبیر در عصر شنبه، تذکر داد و گفت: عجیب است که سفیر کشور انگلستان در آشوب‌های شب گذشته حضور داشته و دست از پشت پرده بیرون آمده است؛ بالاخره نفهمیدیم ساختمان سفارت انگلیس، سفارتخانه است یا مرکز فرماندهی آشوب؛ سفارتخانه است یا مرکز سازماندهی ضد انقلاب.

وی ادامه داد: یک روز افطاری می‌دهند و یک روز دیگر نیز به این سبک آشکارا در امور داخلی کشور دخالت می‌کنند. کار به جایی رسیده که خود سفیر به صورت میدانی در صحنه حاضر می‌شود، این با کدام یک از قوانین بین الملل سازگاری دارد.

سلیمی گفت: وزارت خارجه برخورد لازم با این اقدام خلاف همه مقررات بین الملل توسط سفیر انگلیس را داشته باشد.

عمومی
شناسه : 81967
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا