تحقیق پلیس کلن در رفتار پناهجویان

جهان صنعت نیوز:  اخیرا پلیس شهر کلن در آلمان از میزان و ظرفیت های ارتکاب بزه های مختلف اجتماعی از سوی پناهجویان کشورهای مختلف در این شهر گزارشی تهیه کرده بود که قرار بود به صورت محرمانه در اختیار پلیس این شهر قرار گیرد و صرفا در نشریه داخلی این اداره منتشر شود که برای بهره برداری پرسنل پلیس این شهر است. تحقیق پلیس کلن در رفتار پناهجویان دلایل متعددی دارد که رویدادهایی در چندین ماه گذشته باز می گردد.

هفته آلمان «فوکوس» با انتشار این گزارش نوشته است مرکز ارزیابی و تجزیه و تحلیل پلیس کلن از چند سال پیش شروع به بررسی و گردآوری اطلاعات در باره جرایم پناهجویان و تحلیل و بررسی آن ها کرده است که سابقه آن به سال ۲۰۱۴ باز می گردد.

دلیل اصلی تهیه و تدوین این گزارش آن بوده است که مشخص شود کدام دسته از پناهجویان در شهر کلن بیشترین پتانسیل های دست زدن به جرایم اجتماعی را دارند.

این گزارش مشخص می کند که کدام یک از ملیت ها در فاصله یک سال بعد از وارد شدن به این شهر به خاطر ارتکاب تخلف ها یا مشارکت در یک عمل غیر قانونی از طرف پلیس گناهکار شناخته شده اند.

به نظر می رسد نتیجه مطالعات فوق برخلاف نظرات تندروهایی است که تصور می کنند دولت آلمان باید کمک به پناهجویان را متوقف کند چرا که آن ها ارزش دریافت چنین کمک هایی را ندارند.

این گزارش که قرار نبود منتشر شود، اخیرا به دست رسانه های گروهی افتاده است.

چند ماه پیش به دنبال حملاتی که در جشن شب سال نو در این شهر از سوی مهاجرین روی داد، افکار عمومی نسبت به پناهجویان حساس شد.

این رویدادها باعث شد که کشور آلمان قوانین مربوط به اخراج مهاجرین بزهکار را تسهیل نماید.

در آن زمان پلیس آلمان اعلام کرد که ۵۵۳ مورد حمله در آن شب رخ داده که اکثر این تعرض ها با انگیزه های جنسی انجام شده بود و مسببین آن ها خارجی بوده اند.

قوانین آلمان تصریح دارند که وقتی پناهجو یا متقاضی پناهندگی تخلفی انجام دهد نباید از کشور اخراج شود چون در کشور مبدا با خطراتی رو به رو خواهد بود.

جالب این جاست که به گفته پلیس آلمان در میان متعرضان خارجی تعدادی هم متقاضی پناهندگی سیاسی جود داشته است.

این متعرضان اغلب از اعراب و اهالی شمال آفریقا بوده اند.

تحقیق پلیس کلن در رفتار پناهجویانر

اخبار برگزیده
شناسه : 38444
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا