تاثیر جنگ تجاری بر سفره آمریکایی ها

جهان صنعت نیوز:  بانک سرمایه گذاری جی پی موررگان (JPMorgan Chase)، طبق برآوردی که به تازگی منتشر کرده، اعلام کرده است که به دنبال تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، متوسط سبد مصرفی خانوارهای آمریکایی به طور متوسط هزار دلار در سال افزایش خواهد داشت.


این افزایش هزینه متوسط زندگی ناشی از گران شدن تقریبا ۱۵ درصدی تعداد قابل ملاحظه ای از کالاها از شیر گرفته تا لوازم ورزشی چینی برای خانواده های آمریکایی است.

به دنبال گسترش دامنه جنگ تجاری بین دو کشور و رشد هزینه های ناشی از اعمال تعرفه های سنگین بر واردات تعداد زیادی از کالاهای مصرفی چینی که به صدها قلم بالغ می شود، تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای صادراتی این کشور مشمول افزایش قیمت خواهند شد.

این فقط بخشی از تعرفه های اعمال شده بر کالاهای چینی است که فهرست شان به ۱۲۲ صفحه بالغ می شود و دونالد ترامپ از لزوم اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر آن ها سخن گفته بود.

در این باره بیشتر بخوانید: 

در خبری دیگر، یک شرکت فعال در حوزه خدمات مالی به شرکت های آمریکایی موسوم به «شرکت فارگو» گزارش داده است که اعمال تعرفه بر واردات کالاهای کشور چین باعث افزایش هزینه تولید برای ۱۶۰ گروه صنعتی در آمریکا خواهد شد. به طوری که این تعرفه ها باعث خواهند شد از این پس ۳۰ درصد از شرکت های آمریکایی سود کمتری داشته باشند.

به دنبال افزایش تهدیدات ترامپ، چینی ها از طرف آمریکایی خود خواسته اند که در این زمینه خویشتن داری بیشتری نشان داده و به مذاکرات دو طرفه ادامه دهند.

جنگ تجاری بین چین و آمریکا حدود ۱۸ ماه پیش و زمانی شروع شد که دونالد ترامپ نسبت به کسری تراز بازرگانی ۴۳۰ میلیارد دلاری بین آمریکا و چین اعتراض کرد و به تعرفه محدود واردات کالاهای چینی انتقاد کرد.

از آن هنگام به بعد، آمریکا طی مراحل مختلف برای ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی افزایشی ۱۵ درصدی اعمال کرد و این رقم را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داد و طرف مقابل هم تعرفه هایی را بر ۱۱۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی وارد شده به چین اعمال کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 46975
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا