افزایش بهای جهانی نفت پس از تهدید ترامپ به تحریم عراق

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: منابع خبری گزارش دادند: پس از آنکه دونالد ترامپ عراق را تهدید به اعمال تحریم ها کرد بهای جهانی نفت با دو درصد افزایش روبه رو شد و نفت برنت بیش از ۷۰ دلار در هربشکه در بازارهای جهانی معامله شد.

پارلمان عراق روز گذشته (یکشنبه) با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.نمایندگان عراقی همچنین خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

پارلمان عراق همچنین خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند که دونالد ترامپ به این اقدام واکنش نشان داد و عراق را تهدید به اعمال تحریم کرد. 

به گزارش روز دوشنبه بلومبرگ، تهدید دونالد ترامپ علیه عراق همزمان با افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا مطرح شده است.

طبق این گزارش، نفت برنت امروز دوشنبه برای معاملات آتی به بهای ۷۰.۲۷ دلار معامله شد که این رقم ۱.۶۷ دلار یا ۲.۴ درصد در هر بشکه نسبت به قیمت های روز جمعه گذشته افزایش داشته است.

بهای نفت یو اس وست اینتر مدی ایت WTI نیز امروز در هربشکه ۶۴.۳۹ دلار در بازارهای جهانی معامله شد که این رقم با افزایش ۱.۳۴ دلار یا ۲.۱ درصدی در هربشکه با افزایش روبه رو بوده است .

نفت WTI پیشتر شاهد افزایش بها بود و با رقم ۶۴.۴۴ دلار در هر بشکه در معاملات جهانی فروخته می شد که این رقم بالاترین حد خود از ماه آوریل سال گذشته میلادی تاکنون بوده است.

بلومبرگ نوشت: دونالد ترامپ تهدید کرده است که در صورت مجبور شدن نیروهای آمریکایی به خروج از آمریکا ، تحریم هایی را علیه عراق ، دومین تولید کننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اعمال خواهد کرد. بغداد روز گذشته از نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای خارجی خواست تا عراق را ترک کنند.

 

طبق این گزارش ؛عراق دومین تولیدکننده بزرگ در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است که ماه گذشته ۴.۶۵ میلیون بشکه در روز تولید داشته است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 80378
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا