گام‌های بسیار ارزشمندی برای تقویت روابط با عراق برداشته‌ایم

جهان صنعت نیوز| سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که همه ابعاد روابط با کشور دوست و برادر عراق برای ما مهم است و گام‌های بسیار ارزشمندی برای تقویت روابط با بغداد برداشته‌ایم.


ایرج مسجدی در مراسم قدردانی از سعد الله مسعودیان کنسول ایران در شهر سلیمانیه و میر مسعود حسینیان در کنسول ایران در شهر کربلای معلی در پایان دوره ماموریت آنها گفت: ما در تلاش برای تقویت روابط خود با عراق در همه زمینه ها هستیم.

وی افزود: هیئت های دیپلماتیک ایران از سلیمانیه و اربیل گرفته تا بصره ماموریت های خود را در تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور براساس این چشم انداز ایفا می کنند.

مسجدی برنامه ریزی دقیق و خدمات رسانی فراگیر در مراسم اربعین امام حسین (ع) به زائران را بخشی مهم از فعالیت هیئت های دیپلماتیک ایران در عراق توصیف کرد.

وی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و نهادهای وابسته و کنسولگری ها و سایر نهادهای دولتی وابسته به جمهوری اسلامی ایران در عراق گام ها و اقدامات بسیار ارزشمندی در سطوح مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی برای تقویت روابط بین دو کشور در سالهای اخیر برداشته اند.

مسجدی همچنین به ریشه های مشترک تاریخی و فرهنگی و عقیدتی بین دو کشور و نیز مرزهای بیش از هزار و ۴۵۰ کیلومتری بین آنها اشاره کرد و تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها را در راستای منافع ایران و عراق برشمرد.

عمومی
شناسه : 24101
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا