نخست‌وزیر انگلیس خواستار تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا شد

جهان صنعت نیوز| نخست‌وزیر انگلیس قبل از سفر به ژاپن برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ خواستار تنش‌زدایی میان تهران واشنگتن شد.


«ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس خواستار تنش‌زدایی فوری میان ایران و آمریکا و توسل به راهکارهای دیپلماتیک برای حل مسائل بین دو کشور شده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ترزا می هنگام سفر به ژاپن برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ از جامعه بین‌المللی خواست در برابر «فعالیت‌های به شدت بی‌ثبات‌کننده ایران»-به ادعای او- ایستادگی کنند. او علی‌رغم این گفت اولویت بایستی تنش‌زدایی فوری و توسل به راهکارهای دیپلماتیک باشد.

طبق این گزارش، «می» ظاهراً لحن پیام خود به رهبران جهان را به گونه‌ای انتخاب کرده که با عباراتی کنایه‌آمیز از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کند. به عنوان مثال در بخشی از پیام او آمده است: «پیام من به سران گروه ۲۰ این است که تنها از طریق همکاری و مصالحه است که ما می‌توانیم از امنیت و رفاه شهروندانمان محافظت کرده و دنیا را به مکانی امن‌تر برای زندگی تبدیل کنیم.»

«دونالد ترامپ» ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای برجام به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد.

او بعد از خروج از این توافق در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده، از صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفت ایران خودداری کرده و چندین ناو و بمب‌افکن به منطقه اعزام کرده است.

ارتش آمریکا در جدیدترین اقدام تحریک‌آمیز پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد) یک پهپاد جاسوسی از نوع «گلوبال‌هاوک» را به نزدیک مرزهای ایران ارسال کرد. نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پهپاد را بعد از تجاوز حریم هوایی ایران سرنگون کرد.

عمومی
شناسه : 30390
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا