قول واشنگتن به پکن برای اعمال نکردن تعرفه بر سایر کالاهای چینی

جهان صنعت نیوز| امروز در حاشیه نشست کشورهای عضو گروه بریکس در ازاکای ژاپن سران چین و آمریکا با یکدیگر دیدار کرده و آمریکا قول داده است تعرفه بیشتری بر واردات کالا از چین اعمال نکند.


از روز گذشته نشست سران کشورهای عضو گروه ۲۰ در ژاپن آغاز به کار کرده است و امروز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و شی‌چینگ‌پینگ، رئیس چین در حاشیه این اجلاس با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار دو کشور توافق کردند تا مذاکرات تجاری را از سر گرفته و به سمت حل اختلافات خود در برخی موضوعات بروند.

به گزارش رسانه‌های چینی، در این دیدار توافق شده است تا دو کشور مذاکرات خود را در چارچوب احترام متقابل و برابری از سر بگیرند.

پس از دیدار ترامپ و شی که حدود ۸۰ دقیقه به طول انجامید، رئیس‌جمهور آمریکا این دیدار را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: دو کشور دوباره به مسیر گفت‌وگو بازگشته‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: البته آمریکا تعرفه‌های کنونی بر واردات کالا از چین را لغو نخواهد کرد اما در عین حال تأیید کرد که بر واردات ۳۵۰ میلیارد دلار کالاهای دیگر از چین به آمریکا نیز تعرفه اعمال نمی‌کند.

ترامپ در این باره گفت:‌ حداقل در شرایط کنونی ما تعرفه‌های بر واردات کالا از چین را حذف نمی‌کنیم اما تعرفه‌های بیشتری نیز اعمال نخواهیم کرد.

ترامپ افزود:‌ همانطور که می‌دانید حجم قابل توجهی از واردات کالا از چین که من فکر می‌کنم حدود ۳۵۰ میلیارد دلار است هنوز بدون اعمال تعرفه و یا مالیات باقی مانده است و ما بر آنها تعرفه اعمال نخواهیم کرد. ما به همکاری با چینی‌ها ادامه خواهیم داد تا ببینیم می‌توانیم با آنها توافق کنیم.

وی افزود: قرار است پکن به زودی حجم قابل توجهی از محصولات کشاورزی آمریکایی را خریداری کند. حدود یکسال است که چین و آمریکا در جنگ تجاری با یکدیگر به سر می‌برند.

عمومی
شناسه : 30810
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا