دلیلی ندارد ایران غنی سازی خود را افزایش دهد

جهان صنعت نیوز| مشاور امنیت ملی آمریکا با اعتراض به اقدام ایران در افزایش ذخایر اورانیوم غنی سازی شده در پیامی در توئیتر نوشت که دلیلی ندارد ایران غنی‌سازی خود را افزایش دهد مگر آنکه به دنبال سلاح هسته‌ای باشد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا به اقدام ایران در عبور از سقف ذخایر اورانیوم غنی شده در توافق برجام واکنش نشان داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران غنی سازی خود را افزایش دهد مگر آنکه این اقدام بخشی از تلاش‌ها برای کاهش زمان گریز برای تولید تسلیحات هسته‌ای باشد.»

پیشتر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به اقدام ایران در عبور از سقف ذخایر اورانیوم غنی سازی شده واکنش نشان داد و مدعی شد: «ایران گام‌های جدیدی را برای پیشبرد بلندپروازی‌های هسته‌ای خود برداشت. یک بار دیگر، رژیم از برنامه هسته‌ای خود برای باج‌خواهی از جامعه بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه‌ای استفاده می‌کند. به حامیان ارشد تروریسم جهان اجازه داده نخواهد شد اورانیوم را در هر سطحی غنی کنند.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در دفتر خود در کاخ سفید گفت: «آنها می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند. آنها می‌دانند با چه چیزی در حال بازی هستند، آنها در حال بازی با آتش هستند. بنابراین به هیچ وجه هیچ پیامی به ایران ندارم.»

روز دوشنبه یک منبع آگاه تایید کرد که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران از سقف مجاز در برنامه جامع اقدام مشترک عبور کرد.پس از آن نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز عبور ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران با غنای ۳٫۶۴ درصد از سقف ۳۰۰ کیلوگرم را تایید کرد.

عمومی
شناسه : 31439
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا