اقدام مشابه ایران در صورت ادامه تبعیت بریتانیا از آمریکا

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در واکنش به توقیف نفتکش گریس ۱ ایران توسط بریتانیا، گفت: توقیف نفتکش گریس۱ نقض آشکار حقوق بین‌المللی و راه‌زنی تمام عیات دریایی بود. این در حالی انجام گرفت که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون به جنگ با دزدان دریایی و حفظ امنیت دریاها برای همه نفتکش‌ها پرداخته است.


 نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما هیچ گاه فکر نمی‌کردیم که جایگزین دزدان دریایی کشوری مانند انگلیس باشد، گرچه این حرفه در تاریخ انگلیس مسبوق به سابقه است.

وی افزود: این اقدام از دیدگاه بین المللی محکوم و جمهوری اسلامی ایران هم ضمن محکومیت به شورای امنیت سازمان ملل برای تعرض به امنیت بین المللی شکایت کرده است.

بروجردی تاکید کرد: دولت انگلیس بایدهر چه سریعتر اشتباه خود را جبران و مسئولیت عواقب اقدام نابخردانه را تقبل کند. دولت جمهوری اسلامی ایران هم در این مدت دو مرتبه سفیر انگلیس در تهران را به وزارت خارجه فراخوانده و اقدامات لازم به لحاظ حقوقی و سیاسی را انجام داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اقدام خصمانه بریتانیا باید تجدید نظر درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و انگلیس در این شرایط صورت بگیرد. در صورتی که انگلیس به اقدامات خصمانه خود در تبعیت از آمریکا در بُعد تحریم یا بُعد دزدی بین المللی ادامه دهد امکان انجام اقدام مشابه از سوی ایران وجود دارد.

عمومی
شناسه : 33657
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا