بیت کوین در سراشیبی سقوط

جهان صنعت نیوز:  گزارش ها حاکی از آن است که پول دیجیتال موسوم به بیت کوین، به دنبال یک افت چشمگیر در ارزش برابری خود تقریبا یک پنجم ارزش خود را در بازارهای جهانی از دست داده است.

مساله ای که باعث شده است به طور کلی ارزش پول هایی که به «رمز ارز» شهرت دارند در تمامی بازارهای جهانی درحدود ۲۰ درصد افت پیدا کند.

اگرچه مدتی است که فعلا ارزش برابری بیت کوین تثبیت شده است، اما این کاهش ارزش، یکی از بی سابقه ترین شکست های این پول دیجتیال محبوب بوده است.

در مهم ترین تحول مربوط به بیت کوین، روز سه شنبه کاهش ارزش بیت کوین در بازار بریتانیا شروع شد و فقط در مدت یک ساعت نرخ برابری آن از ۷ هزار و ۵۰۰ پوند به ۶ هزار و ۸۰۰ پوند سقوط کرد.

این فرایند در روزهای بعد هم ادامه یافت و با سرعت کمتری به پیش رفت و تا ۶ هزار و ۶۰۰ نیز رسید.

در پی این رویداد بازار «کوین بِیس»، در گزارشی رسمی اعلام کرد که تمام بازارهای معاملات ارز به میزان ۲۰ درصد سقوط کرده و در همان وضعیت باقی مانده اند.

با این همه در یک سال گذشته، ارزش برابری این پول مجازی سیر صعودی داشته و نسبت به همین زمان در سال گذشته ۳۰ درصد به اعتبار آن اضافه شده است.

کارشناسان بازار ارز اعتقاد دارند که این کاهش شدید ناشی از بروز مشکلات فنی است و با این حال ارزش برابری پول های دیجیتالی رو به فزونی خواهد گذاشت.

در حال حاضر علی رغم این که این پول مجازی در نرخی کمتر از ۸ هزار و ۵۰۰ دلار که نسبت به ارزش قبلی خود بسیار پایین است، معامله می شود، اما این ارز برای سرمایه گذارانی که می خواهند از این سقوط ناگهانی بهره مند شوند جذابیت دارد.

به این ترتیب گفته شده است که انتظار صعود ارزش بیت کوین در ماه آینده به بالای هزار دلار کاملا طبیعی است.

علاوه بر بیت کوین در ماه های اخیر شرکت فیس بوک نیز از رونمایی یک ارز دیجیتال به نام «لیبرا» خبر داده بود که با واکنش های متعددی در بازهای مالی جهان و حتی سیاستمداران اقتصادی جهان رو به رو شد.

تفاوت لیبرا و بیت کوین در این است که ارز دیجیتال لیبرا با دارایی‌ها و سپرده‌های واقعی پشتیبانی می‌شود و برای هر یک عدد Libra که ساخته خواهد شد، حجم زیادی از سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار دولتی وجود خواهند داشت که از آن پشتیبانی کنند.

در حال حاضر مؤسسه لیبرا با شرکت‌ها و سازمان‌های متنوعی مانند PayPal ، مسترکارت، eBay، Lyft، گروه Vodafone، صرافی Coinbase، Andreessen Horowitz و Union Square Ventures همکاری می کند.

انتظار می رود که ارز دیجیتال لیبرا در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۰ به بازارهای مالی جهان ارائه شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 53194
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا