بلندترین برج دنیا در عربستان سعودی ساخته می شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: ولید بن طلال شاهزاده سعودی و رئیس شرکت ساختمانی که سرمایه گذاران اصلی در ساخت بلندترین ساختمان جهان بودند، در مرکز رسوایی فساد قرار دارند. با این وجود کارشناسان اعلام کردند که تا سال ۲۰۲۰ ارتفاع برج پادشاهی جده که هم اکنون در عربستان سعودی در حال ساخت است، یک کیلومتر خواهد بود.

براساس طرح پادشاهی سعودی، ارتفاع این آسمان خراش ۱۰۰۰ متر و حدود ۲۰۰ متر از برج خلیفه در دبی بلندتر بلندتر خواهد بود. این آسمان خراش نه تنها بلندترن بلکه به گرانترین برج جهان نیز تبدیل خواهد شد و بیش از ۲ میلیار دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

در این برج علاوه بر آپارتمان های گرانقیمت، یک مرکز خرید بزرگ، دارای بالاترین سکوی دید آسمان خراش ها می باشد.

این برج به یک مرکز جدید توریستی تبدیل خواهد شد که در کنار آن هتل، مراکز خرید و سرگرمی، پارک و غیره احداث می شود.

برج پادشاهی جده چگونه خواهد بود؟

این برج به مرکز توریستی عربستان سعودی تبدیل خواهد شد که زیرساخت های مدرن، مراکز تجاری، امکانات تفریحی، استراحتگاه های توریستی و ساختمانهای مسکونی در آن قرار خواهند داشت.

بلندترین برج دنیا در عربستان سعودی ساخته می شود

مساحت این برج ۲۴۳٫۸۶۶ متر مربع است و ۲۵۲ طبقه خواهد داشت و در بالای این برج، بزرگترین سکوی بازدید این کشور ساخته می شود. در این برج، هتل ” For seasons” با ۹۷ آپارتمان که ۷ مورد آن بصورت دوبلکس می باشد، آغاز بکار خواهد کرد.

افتتاح بلندترین هتل جهان در دبی

تمامی بازدیدکنندگان و افرادی که در این برج به اشکال مختلف حضور دارند، می توانند ظرف مدت ۶۶٫۵ ثانیه به بالاترین طبقه این برج بروند. برج پادشاهی جده، از برخ خلیفه که در دبی (۸۲۸ متر) قرار دارد، بلندتر خواهد بود.

برای ساخت این برج حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب بتن و حدود ۸۰ هزار تن آهن مورد نیاز است. زیر بنای این آسمان خراش در عمق ۶۰ متری ساخته شده و کار این برج باید طی ۱۲ ماه به پایان برسد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، برج پادشاهی جده، تنها به مدت پنج سال عنوان بلندترین برج دنیا را در اختیار خواهد داشت، به این دلیل که قرار است در سال ۲۰۲۵ بلندترین برج جهان در جنوب عراق با ۱۱۵۲ متر ارتفاع و ۲۳۰ طبقه ساخته شود.

برج پادشاهی جده پس از اتمام ساخت آن قطعا به یکی از جذابترین مکان ها برای جهانگردان تبدیل خواهد شد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 78597
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا