بانک گلدمن سَکس و ۲۰ هزار دلار برای رحم اجاره ای

جهان صنعت نیوز: بانک سرمایه‌گذاری گلدمن سَکس اعلام کرده است که برای استخراج یا خرید تخمک اهدایی به هر یک از کارمندانش ۲۰ هزار دلار می‌دهد.


در یاداشتی که گلدمن سَکس برای کارمندان خود فرستاده است و ایندیپیندت آن منتشر کرده اس، این شرکت مزایا و برنامه‌های سلامتی خود را معرفی کرده است؛ با این هدف که «تمامی کارمندان آن بتوانند تعهدات شغلی خود را بهتر مدیریت کنند و در عین حال، بتوانند تشکیل زندگی دهند و از خانواده خود حمایت کنند.»

این بانک می‌گوید، کمک‌هزینه‌های جدید استخراج تخمک و اهدای تخمک، برای کارمندانی در نظر گرفته شده است که قصد دارند بچه‌دار شوند؛ مشروط به آن ‌که قانونی باشد. پرداخت هزینه برای اهدای تخمک در بریتانیا غیرقانونی است؛ هرچند، براساس اعلام سازمان باروری و جنین‌شناسی انسانی (HFEA)، اهداکنندگان تخمک می‌توانند در هر چرخه اهدا تا ۷۵۰ پوند پاداش دریافت کنند.

کمک‌هزینه جدید برای استخراج تخمک (روشی که بخشی از فرآیند لقاح مصنوعی (IVF) است) ۱۰ هزار دلار است؛ در حالی که کمک‌هزینه خرید تخمک اهدایی، ۲۰ هزار دلار است.

همچنین، در دستورالعمل جدید گلدمن سَکس، کمک‌هزینه کنونی برای فرزندخواندگی و رحِم اجاره‌ای، به ترتیب به ۱۰ هزار و ۲۰ هزار دلار افزایش یافته است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که به تمامی والدین جدید، «صرف نظر از جنسیت یا وضعیت سرپرستی»، به یک اندازه مرخصی «والدگری» همراه با حقوق خواهد داد.

این تصمیم شامل تمامی کارمندان خواهد شد؛ خواه به طور طبیعی بچه‌دار شده باشند، خواه از طریق رحم اجاره‌ای یا فرزندخواندگی.

گلدمن سَکس اعلام کرده است که بر اساس سیاست جهانی جدید این شرکت، مدت مرخصی «والدگری» ۲۰ هفته خواهد بود. این مدت قبلا در آمریکا، منطقه آسیا، اقیانوسیه و چند منطقه دیگر از جهان، ۱۶ هفته بود. این شرکت همچنین اضافه کرده است که در برخی از کشورها، مدت مرخصی «والدگری» ممکن است بیش از ۲۰ هفته باشد.

علاوه بر آن، طبق این سیاست جدید، کارمندان این شرکت در سراسر جهان، در صورت نیاز به مراقبت از یکی از بستگان خود به دلیل بیماری جدی، انتقال و استقرار نظامی، یا مراقبت موقت از کودک، می‌توانند به مدت چهار هفته، مرخصی مراقبت از خانواده همراه با حقوق دریافت کنند.

گلدمن سَکس می‌گوید که سیاستهای جدید و به‌روزشده آن، ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد؛ مثلا در بریتانیا که مرخصی والدگری برای همه کارمندان ۲۶ هفته است.

در گزارش این شرکت آمده است: «این تغییرات با توجه به بازخورد کارکنان ما در آخرین نظرسنجی «پیپل سِروِی» و نظرسنجی اخیر در مورد مزایا ایجاد شده است.»

«این تغییرات همچنین باعث می‌شود که شرکت ما بهترین مزایا را در مقایسه با رقبا برای کارمندان خود فراهم کند که از نیازهای مختلف خانواده حمایت می‌کند.»

طبق گزارش سازمان باروری و جنین‌شناسی انسانی، هزینه متوسط جمع‌آوری و منجمد کردن تخمک در بریتانیا ۳۳۵۰ پوند است، به اضافه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند هزینه خدمات درمانی.

همچنین، هزینه یخ‌گشایی و انتقال تخمک به رحم، به طور متوسط ۲۵۰۰ پوند، و هزینه کل فرآیند حدود ۷ تا ۸ هزار پوند است.

بنا بر گزارش خدمات بهداشت ملی (ان.اچ.اس)، لقاح مصنوعی صرفا توسط این نهاد، با شرایط خاص، ارائه می‌شود.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 60390
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا