بازی تاج و تخت و الگوی حرفه ای در ساخت سریال

جهان صنعت نیوز:  مدتی پیش، در حالی آخرین فصل سریال جنجالی «بازی تاج و تخت»  ( Game of Thrones) از شبکه HBO آمریکا پخش شد که گفته شده است نزدیک به ۱۱ میلیون آمریکایی سر کار خود نرفتند تا در خانه، قسمت پایانی این سریال را تماشا کنند. مساله ای نشان از موفقیت یک تیم حرفه ای در روایت داستان خود دارد. روایتی حرفه ای که می تواند به عنوان یک الگوی عمومی در صنعت ساخت محصولات نمایشی باشد.

این سریال پر طرف دار که در ۷۳ قسمت داستان هیجان انگیز خود را روایت کرد توانست رکوردهای تازه ی در زمینه جذب مخاطب و ایجاد انگیزه های مضاعف در بینندگان را بر جای بگذارد

شبکه تلویزیونی HBO اعلام کرده است که به طور متوسط هر قسمت از این سریال را نزدیک به ۴۳ میلیون نفر تماشا کرده اند و بیش از ۸۰ میلیون نفر تیزرها و تبلیغات این سریال را در شبکه های مجازی تماشا کرده اند.

در کشورهایی مثل ایران تعداد بیشماری از علاقه مندان این سریال از روش هایی مثل دانلود و کپی های غیر قانونی به تماشای این سریال نشستند. ایجاد تعلیق های موفق و خلق لحظه های هیجانی باعث شد که مردم سراسر دنیا، به شکل غیر قابل تصوری با این سریال همذات پنداری کنند.

بازی تاج و تخت و خانه نشینی آمریکایی ها

این سریال که فصل هشتم و پایانی آن با بودجه ای معادل ۹۰ میلیون دلار ساخته شد در طول ۱۰ سال گذشته با معرفی شخصیت های جنجالی و روایت داستان های پرفراز و نشیب به موفقیتی بی نظیر در جذب مخاطبین سریال های تلویزیونی دست پیدا کرد.

به پایان رسیدن این سریال در سراسر دنیا طرفدارانش را بسیار غمگین کرد و مخاطبین این سریال در شبکه های اجتماعی ناراحتی خود را از تمام شدن آن اعلام کردند و تا مدت ها در محافل دوستانه، خانوادگی و کاری افراد در پایان شوکه کننده این سریال اظهار  نظر می کردند.

حتی ۳۰۰ هزار نفر توماری را امضا کردند تا از تهیه کنندگان این سریال بخواهند فصل هشتم این سریال را مجددا تهیه کنند تا بتوانند همچنان با رویدادهای هیجان انگیز این سریال همراه باشند.

این سریال پر مخاطب که در ژانر «حماسی – تخیلی» تهیه و پخش می شد، از سال  ۲۰۱۱ کار خود را شروع کرده بود و طی دو سالی که پخش آن طول کشید توانست استاندارد های ساخت و تهیه سریال های تلویزیونی را جابه جا نماید.

مطالب بیشتر درباره بازی تاج و تخت

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 44047
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا