باراک اوباما و همسرش فیلم ساز شدند

جهان صنعت نیوز: امروز، ۳۰ مرداد، در شبکه نتفلیکس، فیلم مستندی با عنوان « کارخانه آمریکایی» به نمایش در می آید که در واقع اولین تجربه باراک اوباما و همسرش میشل در زمینه تهیه کنندگی فیلم است.


این زوج،  سال گذشته یک قرارداد همکاری با کمپانی نتفلیکس به عنوان تهیه‌کننده امضا کردند و با تاسیس کمپانی «هایر گراوند» اولین مستند خود را تهیه کردند که به نظر می رسد بسیار موفقیت آمیز بوده است.

این فیلم مستند به موضوع جهانی‌سازی و رقابت تجاری میان آمریکا و چین می‌پردازد و داستان آن درباره یک میلیاردر چینی به نام «کائو دوانگ» است که در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی، یکی از کارخانه‌های تعطیل شده جنرال موتورز را در ایالت اوهایو خریداری کرد تا بتواند شعبه آمریکایی کمپانی بزرگ ساخت شیشه اتومبیل خودش به نام «فویائو» را تاسیس کند.

به دنبال این اقدام تعدادی نیرو از چین به آمریکا آمدند و در کنار دو هزار کارگر آمریکایی مشغول به کار شدند.

ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما در ادامه تفاوت‌های فرهنگی میان کارمندان ارشد چینی و کارگران آمریکایی مشکل‌ساز می‌شود.

کارگردانی این مستند را به طور مشترک «استیون بوگنار» و «جولیا ریچرت» برعهده داشتند و اولین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم ساندنس انجام شد.

این فیلم که از جشنواره فوق جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورده است، به عنوان یکی از شانس‌های اسکار مستند هم شناخته می‌شود.

مستند «مستند آمریکایی» موفقیت های جهانی زیادی به دست آورده است تا جایی که تاکنون به ۲۸ زبان ترجمه شده است.

احتمال می رود که ۱۳۹ میلیون کاربر نتفلیکس در ۱۹۰ کشور جهان از این فیلم استقبال چشمگیری به عمل آورند.

باراک اوباما و همسرش فیلم ساز شدند

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 42777
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا