ایران عضو اتحادیه اوراسیا می شود

جهان صنعت نیوز: رضا اردکانیان که به همراه محمد جواد ظریف راهی روسیه شده است از جزیئات قرارداد احداث نیروگاه جدید استان هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه سخن گفت.

به گفته وی الحاقیه قرارداد احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اردکانیان همچنین برگزاری نشستی با وزیر انرژی روسیه به منظور پیگیری تصمیمات پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه که خردادماه امسال به میزبانی شهرهای تهران و اصفهان برگزار شده بود، را یکی دیگر از برنامه های خود در این سفر خواند.

در این باره بیشتر بخونید: 

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با اشاره به این که در چند روز اخیر مراحل نهایی الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی شده است، گفت: در حال حاضر تشریفات قانونی این امر کامل شده و در جریان این سفر نیز طی نشستی با مدیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا مراحل عملیاتی کردن این موافقتنامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این اولین بار است که ایران در یک پیمان منطقه‌ای اقتصادی به شکل فعال وارد می‌شود و به گفته وزیر نیرو این مهم پنجره موثری برای همکاری‌های منطقه‌ای خواهد بود.

اردکانیان با تاکید بر این که در چندماه اخیر تحولات خوبی در این کمیسیون صورت گرفته است، گفت: کمیسیون مشترک ایران و روسیه نقش بسیار مثمرثمری را برای فعال کردن عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایفا کرده است چرا که روسیه بازیگر اصلی این اتحادیه مهم منطقه‌ای است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 45599
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا