ایرانی ها در سفرهای خارجی چه چیزی یاد می‌گیرند؟

جهان صنعت نیوز: بسیاری از مسئولان و مدیران کشور بر این عقیده هستند که مردم کشورمان نمی بایست به دیگر کشورها سفر کنند؛ چراکه در این صورت ارز از کشور خارج می شود و این امر به سود اقتصاد کشور نیست.


این در حالی است که با واردات لوازم غیر ضروری و یا وسایلی که تولید آنها در کشور بسیار آسان است، ارز بیشتری از کشور خارج می شود و به جای منع گردشگران داخلی از سفر به دیگر کشورها بهتر است جلوی واردات مواد غیر ضروری یا محصولاتی که به راحتی می توان آنها را در ایران تولید کرد جلوگیری شود.

از بین رفتن ذهنیت منفی مردم دیگر کشورها

سفر گردشگران ایرانی به دیگر کشورها موجب می شود تا مردم دیگر کشورها با ایرانی ها آشنا شوند و ذهنیت منفی که رسانه های غربی از مردم کشورمان در ذهن آنها ساخته اند از میان برود.

اگر گردشگران بین المللی از زبان ایرانی ها درباره جاذبه های گردشگری ایران بشنوند بیشتر علاقه مند می شوند تا به کشورمان سفر کنند.

از میان رفتن مشکلات اجتماعی

زمانی که مردم کشور به دیگر کشورها سفر می کنند ذهنیت بازتری پیدا می کنند و بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی مانند قانون گریزی در اثر مشاهده رفتار اجتماعی دیگر جوامع رفع می شود.

درک حوادث ناشناخته کشور

هر زمان که بحران یا حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله در کشور رخ می دهد مردم از مدیریت نامناسب دولت شکایت می کنند، در صورتی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز مشابه همین اتفاقات می افتد و همین مشکلات در اثر سیل و زلزله در اروپا و دیگر کشورها نیز رخ می دهد، بنابراین اگر ایرانی ها به دیگر کشورها سفر کنند درک بیشتری از شرایط ناشناخته کشور خواند داشت و می دانند  مشابه آن در همه جای دنیا رخ می دهد.

 درک تفاوت های فرهنگی و لزوم احترام به آنها

در بسیاری از موارد مشاهده شده که مردم به فرهنگ بومی و سنتی روستاها و شهرستان های کوچک کشور احترام نمی گذارند و هرکاری دلشان بخواهد انجام می دهند چراکه تصور می کنند در سفر مجاز هستند هرطور دوست دارند خوش بگذرانند.

همچنین بخوانید: 

 

مشابه اتفاقی که در ابیانه رخ داد و میراث فرهنگی اظهار کرد هیچ توری بدون راهنمای گردشگری حق ندارد به آنجا سفر کند، مردم تنها شرایط حاضر را می بینند اما در بلند مدت گردشگری آن منطقه با مشکل مواجه می شود؛ چراکه مردم سنتی آن مکان دوست ندارند کسی به فرهنگ آنها بی احترامی کند.

در تمام دنیا قوانینی برای گردشگران در نظر گرفته شده که موظف به رعایت آنها هستند. در تبت حق ندارید به غذای بودا دست بزنید، اتفاقی که مشابه آن دو سال گذشته رخ داده بود و دونفر ایرانی به دلیل گرسنگی غذای بودا را خوردند. فردای آن روز در تبت خبر پیچید که بودا غذای خود را خورده و معجزه شده است!

از این قوانین در دنیا فراوان است؛ در نتردام کسی حق ندارد بلند بخندد، در آفریقا نباید به مردم بومی خیره شوید و… تمامی این ها قوانینی جدی هستند که گردشگران ملزم به رعایت آنها هستند.

گر ایرانیان به دیگر کشورها سفر کنند درک می کنند که در ایران نیز به فرهنگ هموطنان خود احترام بگذارند.

مهسا مطهر–  فعال و مدرس گردشگری 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 43329
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا