امر به معروف مسئولان به معنای تبلیغ علیه نظام نیست

جهان صنعت نیوز: نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخن گوی قوه قضاییه در حال برگزاری است و وی به سوالات خبرنگاران در زمینه مسائل مختلف حقوقی و قضایی روز پاسخ می گوید. وی در پاسخ به خبرنگار جهان صنعت نیوز معتقد است که امر به معروف مسئولان به معنای تبلیغ علیه نظام نیست .

به گزارش خبرنگار جهان صنعت نیوز، سخن گوی قوه قضاییه در این نشست به ارائه اطلاعات و پاسخ هایی در موضوعاتی چون مصادره اموال ایران از سوی محاکم قضایی کانادا، پروند سحر خدایاری، پرونده های عراقچی و سیف و نظایر آن جواب داد.

علامحسین اسماعیلی درپاسخ به سوالی خبرنگار جهان صنعت نیوز، مبنی بر این که آیا امر به معروف مسئولان دولتی به منزله تبلیغ علیه نظام تلقی می شود گفت: اگر کسی در راستای وظایف شرعی خود بخواهد نسبت به عملکرد مسئولان دولتی امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، این مساله به معنای تبلیغ علیه نظام نیست.

وی که امروز ۲۶ شهریور ماه از ساعت ۱۱ با حضور خبرنگاران قضایی رسانه ها نشست خبری برگزار کرده است، در ادامه گفت: با توجه به وجود اصل امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی و شرع مقدس اسلام و باتوجه به اینکه اصل امر به معروف هیچ حدی برای انجام این فریضه قائل نمی شود، چگونه امر به معروف و نهی از منکر عده ای در مورد مقامات کشور، تبلیغ علیه نظام عنوان و جرم تلقی می شود؟

وی اضافه کرد: بین این دو موضوع تفاوت قابل توجهی وجود دارد. تاکنون ندیدیم که امربه معروف به مسئول تبلیغ علیه نظام محسوب شود.

سخن گوی قوه قضاییه در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص پروند اموال ایران در کانادا گفت: تمام تلاش ما این است که این حکم در وهله اول به مرحله اجرا در نیاید، اما اگر چنین نشود، دستگاه قضایی و دیپلماسی کشور در تعامل با یکدیگر نسبت به این مساله واکنش متقابل نشان خواهند داد.

غلامحسین اسماعیلی درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که پرونده های سیف و عراقچی به کجا رسید؟ گفت: با توجه به توضیحاتی که متهمان در پرونده داشتند دادگاه از دولت خواسته در رابطه با ادعای آنها مستنداتی را به مرجع قضایی ارسال کنند.

وی در دهمین نشست خبری خود از ارسال لایحه تامین امنیت بانوان به مجلس خبر داد و از آن به عنوان هدیه ای از سوی قوه قضاییه به بانوان یاد کرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 48766
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا