تاثیرپذیری اقتصاد کشور از بازار سلامت

جهان صنعت نیوز- قاسم جان بابایی در حاشیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: حوزه بهداشت ایران در منطقه همواره پیش‌رو بوده و جذابیت‌های زیادی برای کشورهای منطقه دارد. در حوزه درمان هم با وجود برخی پیش‌رفت‌ها همچنان بازار سلامت و درمان ایران برای کشورهای منطقه ناشناخته است.

ایران رکوردار میزان پیوند کبد به ازای هر بیمارستان

وی افزود: مثلا ایران در زمینه پیوند پیش‌رو است و بالاترین میزان پیوند کبد را به ازای هر بیمارستان در جهان داریم. فقط در شیراز سالانه ۷۰۰ پیوند کبد انجام می‌شود و چند سال است که مقام نخست پیوند را در جهان در اختیار داریم.

وی ادامه داد: در زمینه پیوند مغز استخوان، ۱۹ مرکز در کشور داریم که در منطقه بی نظیر است. همچنین خدماتی که در حوزه قلب و عروق ارائه می‌شود همین وضعیت را دارد. چندین مرکز و بیمارستان بزرگ قلب و عروق در کشور داریم. برای پیوند مغز و استخوان بیمارستان شریعتی و برای خدمات قلب و عروق هم مرکز قلب تهران و هم بیمارستان شهید رجایی را داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اگرچه هم اکنون بیماران زیادی از کشورهای منطقه مانند عراق برای استفاده از زیرساخت‌های درمانی به ایران مراجعه می‌کنند، اما باید بیان کرد که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ایران در حوزه درمان بسیار بیشتر از این بوده و این ظرفیت‌ها هنوز برای کشورهای منطقه ناشناخته مانده است.

ارزانی خدمات درمانی موجب ترغیب خارجی ها برای مراجعه به ایران

وی اظهار داشت: قیمت خدمات در ایران پایین است و حتی قیمت هتلینگ و رفت و آمد در ایران نیز نسبت به سایر کشورهای منطقه پایین‌تر است که این وضعیت کاملا برای بیماران خارجی جهت مراجعه به ایران ترغیب کننده است.

جان بابایی گفت: شرکت‌های تسهیل گر گردشگری سلامت را به منظور ارتقای گردشگری سلامت راه اندازی کرده‌ایم. حدود ۱۹ شرکت در این زمینه راه اندازی شده که کارشان بیماریابی از کشورهای منطقه است و خدماتی مانند حمل و نقل و پیگیری کارهای بیماران در ایران را انجام می‌دهند.

بشصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی به میزبانی ایران و به ریاست وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در تهران در حال برگزاری است. این اجلاس پنجشنبه به کار خود خاتمه می‌دهد.

منبع: وبدا

عمومی
شناسه : 55101
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا