پیش‌بینی افزایش مبادلات تجاری ایران و آلمان در ماه‌های آینده

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بنا بر اعلام اداره آمار دولت فدرال آلمان روابط اقتصادی ایران و آلمان با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا رو به بهبود گذاشته است. خبرگزاری رویترز در این رابطه گزارش داد: در سه ماهه نخست سال جاری میلادی این میزان به ۳۹۴ میلیون یورو رسیده است.


در همین حال اتاق بازرگانی ایران و آلمان از چشم انداز امیدوارکننده در روابط دوجانبه در ماه های باقیمانده از ۲۰۲۰ میلادی خبر می دهد.

«میشائل توکوس» عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران وآلمان می گوید طی ماه های گذشته بیشتر مبادلات بین دو کشور اقلام دارویی بوده و امید می رود با تسهیل شرایط تامین مالی، سایر اقلام نیز به سبد این مبادلات افزوده شود.

به گفته وی بانک های ایرانی در ایجاد زیرساخت ها و تامین مالی صادرات از همتایان آلمانی خود قویتر عمل کرده اند و اکنون برای انجام پروژه های بزرگتر منابع مالی کافی وجود دارد.

این در حالی است که با وجود کاهش بهای نفت چشم انداز مناسبات تجاری ایران و آلمان مثبت ارزیابی می شود. طبق برآوردهای اتاق بازرگانی ایران و آلمان مبادلات تجاری دو کشور در ماه های باقی مانده از سال جاری رشدی حدود ۱۵ درصدی خواهد داشت.

آلمان در سال ۲۰۱۹ توانست مازاد تجاری بالغ بر ۲۲۳ میلیارد یورویی را در تجارت با سایر کشورها به خود اختصاص دهد که نسبت به سال گذشته میلادی کاهش ۵ میلیاردی داشته است و دلیل اصلی آن کاهش صادرات آلمان به انگلیس و افزایش واردات کالا از چین و امریکا بوده است.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 106756
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا