پیشنهاد افزایش سهم مسکن در بودجه ۹۸ مطرح است

جهان صنعت نیوز| شادمهر کاظم زاده درباره برنامه دولت برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۳۹۹ گفت: یکی از مهمترین مولفه‌ها برای ساخت مسکن، سرمایه است و باید تسهیلات مورد نیاز در نظر گرفته شود.

وی اعلام کرد افزایش پنج هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک مسکن می‌تواند بر ساخت ۲۰ هزار واحد تاثیرگذار باشد.

کاظم زاده افزود: تامین تسهیلات برای ساخت مسکن تنها مربوط به احداث این ۴۰۰ هزار واحد نیست بلکه با این تسهیلات امکان ایجاد اشتغال نیز فراهم می‌شود؛ زیرا بخش بزرگی از اشتغال وابسته به ساخت و سازهاست.

به گفته وی، تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت مسکن باید به صورت شفاف در بودجه در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر ۴۰۰ هزار واحد مسکن تولید شود به معنای ایجاد ۴۰۰ هزار شغل است که ۵۰ درصد برنامه دولت برای اشتغالزایی را محقق می کند.

وی ادامه داد: اگر برای هر کدام از این ۴۰۰ هزار واحد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شود، علاوه بر ساخت می‌توان امیدوار بود بازار تحریک شود.

کاظم زاده گفت: اگر واقع بینانه نگاه کنیم هدفگذاری ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با توجه به توان دولت و کشور بد نیست؛ به شرط آنکه تسهیلات آن تامین شود؛ هرچند ممکن است هدف نهایی را برآورده نکند.

وی افزود: از سال ۱۳۸۶ که ساخت مسکن مهر شروع شد، درگیر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر هستیم که سالیانه حدود ۲۴۰ هزار واحد را شامل می‌شود.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی از برنامه این وزارتخانه برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داده بود و همزمان با آن، تکمیل و برنامه‌ریزی پایان ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بخشی از تامین منابع مالی ساخت این واحد‌ها را از محل افزایش سرمایه بانک مسکن اعلام کرده است.

پیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 10450
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا