پرویز کاظمی روانه زندان شد

جهان صنعت نیوز| قاضی مسعودی مقام روز چهارشنبه در پایان هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده ۱۴ متهم در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی در جمع خبرنگاران درباره اجرای حکم سه نفر از مدیران سابق بانک سرمایه گفت: زمانی که متهمان این پرونده (پرویز کاظمی، علی بخشایش و محمدرضا توسلی) برای اجرای حکم احضار شدند، نمی دانم چرا هر سه نفر همزمان سکته کردند و در بیمارستان بستری شدند و ما از پزشکی قانونی خواستیم موضوع را بررسی کند.

وی افزود: در حال حاضر پرویز کاظمی به زندان رفته است و در خصوص دو محکوم دیگر، معالجات در حال انجام است و گفته ایم اگر محکومان توانایی تحمل حبس را ندارند، باید در بهداری حبس تحمل حبس کنند که این موضوع هم در دست بررسی است. این سه متهم به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و همچنین محرومیت از مشاغل دولتی به صورت دائمی محکوم شده اند و حکم صادره در ۲۷ اسفند سال گذشته به آنان ابلاغ شد.
پرویز کاظمی اولین وزیر رفاه در دولت احمدی نژاد بود که به دلیل اختلاف با احمدی نژاد استعفا داد. کاظمی از منتقدین احمدی نژاد به شمار می رفت.

رسیدگی به پرونده بانک سرمایه از ماه رمضان آغاز می شود
قاضی مسعودی مقام گفت: پرونده اعضای هیات مدیره بانک سرمایه و چند نفر از بدهکاران این بانک از جمله هادی رضوی به دادگاه ارسال شده است و احتمالا اوایل ماه مبارک رمضان رسیدگی به این پرونده ها آغاز می شود.وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده هادی رضوی از متهمان پرونده بانک سرمایه تعیین وقت شده است، این مطلب را بیان کرد.

قاضی مسعودی مقام درباره تعداد متهمان این پرونده اظهار داشت: هشت نفر از اعضای هیات مدیره و سه تا چهار نفر از دیگر مسئولان بانک سرمایه در این پرونده وجود دارند که به اتهامات همگی با هم رسیدگی می شود. رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران در روزهای پایانی سال ۹۷ گفته بود: بانک سرمایه ۴۰۰ متهم دارد که بخشی از این افراد متواری هستند ولی پرونده آنان در مسیر رسیدگی قرار دارد یا برخی افراد مانند هادی رضوی و جهانبانی از متهمان کلان این پرونده در نوبت رسیدگی هستند.

پرونده نکویی در انتظار رسیدگی 
مسعودی مقام درباره تعیین وقت برای پرونده علیرضا نکویی مالک روزنامه قانون گفت: این پرونده ایراداتی داشت که آن را بازگرداندیم و معتقدیم مرجع قضایی قبلی که مجتمع امور اقتصادی است باید به آن رسیدگی کند. وی اظهار داشت: به نظرم شرکت موردنظر وابسته به بانک سرمایه بوده و تحقیقات مقدماتی در دادسرا بر اساس اتهام اخلال انجام نشده است. اتهام های این پرونده در حد تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت است و اکنون منتظریم دیوان عالی کشور در مقام رفع اختلاف مشخص کند که کدام دادگاه صالح به رسیدگی است. مسعودی مقام ادامه داد: اگر دیوان عالی کشور دادگاه ویژه را صالح بداند، پرونده را به دادسرا باز می گردانیم تا تحقیقات بر مبنای اتهام اخلال در نظام اقتصادی صورت گیرد.

حکم هدایتی تا ماه رمضان صادر می شود 
رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی درباره آخرین وضعیت پرونده حسین هدایتی گفت: بخشی از حکم این پرونده صادر شده است که در تلاشیم تا قبل از ماه رمضان اعلام شود. وی درباره وعده هدایتی در جلسات رسیدگی مبنی بر پرداخت تمام بدهی هایش تا قبل از صدور رای دادگاه اظهار داشت: تاکنون بانک سرمایه چیزی به ما اعلام نکرده است.

پرونده حسین هدایتی معروف به عابر بانک تیم پرسپولیس طی ۶ جلسه در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد و قضات این پرونده ضمن ارزیابی ١٠ هزار صفحه و ۶٠ جلد ضمن شنیدن دفاعیات متهمان و وکلای آنان در روزهای پایانی سال گذشته به پایان رسید.
هدایتی بارها در جلسات دادگاه به قاضی قول داده بود که تا قبل از صدور حکم با فروش املاک خود تمامی بدهی موردنظر دادگاه را پرداخت کند.

اقتصاد کلان
شناسه : 14872
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا