رایزنی اقتصادی واعظی با مشاور رئیس جمهور آذربایجان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمود واعظی و حکمت حاجی اف، عصر سه شنبه در گفت‌وگویی تلفنی تاکید کردند که مبادلات اقتصادی دو کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی، تداوم یافته و مانعی بر سر راه توسعه این همکاری ها نیست.


رئیس دفتر رئیس جمهور با اعلام مراتب قدردانی کشورمان از برگزاری به هنگام نشست مجازی سران کشورهای عضو گروه تماس جنبش غیر متعهدها گفت: جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس جنبش غیر متعهدها نه تنها اجازه نداد بیماری کرونا مانع تشکیل اجلاس شود بلکه با انتخاب موضوع کرونا به عنوان بحث محوری نشست، گام ارزنده ای در هماهنگی و مبارزه مشترک کشورها با این بیماری برداشت.

وی ابراز امیدواری کرد که مجموعه مواضع و راهکارهای ارائه شده در نشست موجب گردد تا کشورها دست به دست هم برای پشت سرگذاشتن این مشکل جهانی تلاش کنند و در مقابل کسانی که درصدد بهره گیری از این مشکلات هستند، بایستند.

واعظی همچنین از روند رو به رشد همکاری ها و روابط دو کشور بدون تاثیر پذیری از بیماری کرونا ابراز رضایت کرد و گفت که امیدواریم این روند همچنان با شتاب، بیش از پیش توسعه یابد.

مشاور سیاسی ریاست جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گو ضمن ابلاغ مراتب قدردانی الهام علی اف رئیس جمهور کشورش از شرکت دکتر روحانی در نشست مجازی سران کشورهای عضو گروه تماس جنبش غیر متعهدها و محورهای سخنرانی وی در این نشست، آن را موجب تقویت غیرمتعهدها دانست.

حاجی اف اظهار داشت که کشورش برای توسعه همکاریهای همه جانبه تهران – باکو اهمیت ویژه ای قائل است و آقای علی اف به همه مقامهای کشور ابلاغ کرده که بیماری کرونا نباید مانعی در روند رو به رشد همکاری های دو کشور ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی و تبادل تجربیات برای مهار بیماری کرونا، همکاری ها و تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 104945
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا