توزیع رایگان سیب زمینی به جای دورریختن

به گزارش جهان صنعت نیوز:  توزیع رایگان مواد غذایی نمونه دیگری است که نشان می دهد چگونه مردم سراسر جهان خود را با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا که به دلیل قرنطینه و تعطیلی رستورانها، مدارس و هتلها زنجیره تامین مواد غذایی را تحت فشار قرار داده است، وفق می‌دهند. با افزایش بیکاری، تقاضا از سوی بانکهای غذایی به سرعت افزایش پیدا می‌کند و همزمان کشاورزان مشتریان کمتری برای فروش محصولشان دارند.


کمیسیون سیب زمینی ایالت واشنگتن آمریکا اعلام کرده است در واشنگتن که دومین ایالت تولیدکننده بزرگ سیب زمینی پس از آیداهو است، یک میلیارد پوند سیب زمینی (حدود ۴۵۴ هزار کیلوگرم) که معمولا برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده و سایر محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد در انبارهایی مانده‌اند که معمولا پیش از فصل برداشت در ژوییه، خالی می‌شدند.

این سازمان مازاد سیب زمینی مانده در انبارها را به رایگان در کیسه توزیع می‌کند.

برندی تاکر، مدیر بازاریابی کمیسیون سیب زمینی ایالت واشنگتن اظهار کرد که هر فردی در واشنگتن از حالا تا چهارم ژوییه باید حدود ۵۰۰ پوند (حدود ۲۲۶ کیلوگرم) سیب زمینی مصرف کند تا این مازاد رفع شود.

حدود ۹۰ درصد از محصول سیب زمینی واشنگتن برای خدمات غذایی مورد استفاده قرار گرفته و حدود نیمی از آن به بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود. تولیدکنندگان سیب زمینی در اروپا هم با مازاد عظیم محصول خود مواجه شده‌اند.

کمیسیون سیب زمینی ایالت واشنگتن بیش از ده‌ها برنامه توزیع رایگان تا پایان ماه مه برنامه‌ریزی کرده است اما حتی توزیع رایگان سیب زمینی هم با هزینه شست و شو، بسته بندی و حمل و نقل همراه است.

وزارت کشاورزی آمریکا در تلاش است تا از مازاد تولیدات غذایی که به دست مصرف کنندگان نرسیده‌اند بکاهد و برای این منظور اعلام کرده که ۴۷۰ میلیون دلار مواد غذایی شامل ۵۰ میلیون دلار سیب زمینی را خریداری کرده و به بانکهای غذایی خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، یک کشاورز اهل کوئنسی واشنگتن اظهار کرد که بهتر است این سیب زمینی‌ها به جای دور ریخته شدن، به رایگان توزیع شود و وی امسال به دلیل تقاضای کمتر شرکتهای مواد غذایی، سیب زمینی کمتری خواهد کاشت.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 105370
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا