ترفندهای انتخاباتی

به گزارش خبرنگار جهان صنعت نیوز:تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر به یک شوی تبلیغاتی در فضای مجازی تبدیل شده بود و مردم سرگرم منتشر کردن ویدیوهایی خنده دار و گاها عجیب و غریبی بودند که به هر ابزاری و وسیله ای برای جذب رای اقدام می کردند از ناهار و شام های آنچنانی گرفته تا وعده ارضای جنسی  به هر حال تبلیغات و انتخابات در حالی به پایان رسید که افراد بسیاری از این رقابتها جا ماندند و تنها دستاوردشان از این حضور خالی شدن جیب هاشان توسط گروههای تبلیغاتی غیر استاندارد و افرادی که با ایجاد توهمات تبلیغاتی آنان را در صورت پذیرفتن شرایط خاصی برنده انتخابات می دانستند..این تجربیات در دوره های بعدی قطعا به درد خواهد خورد افرادی که بدون سابقه سیاسی و کارنامه قابل توجیهی سودای صندلی سبز در سر می‌پروراندند.سودجویان با نزدیک شدن به نامزدهای تازه وارد و تازه نفس این عرصه و دادن وعده‌های توخالی قول سبد رای خیالی به آنان می‌دادند. رای‌هایی که در مقابل مبلغ هنگفتی پیش پرداخت و ایجاد کانال‌های تلگرامی با اعضای بدلی را برای آنان به جا گذاشت.

لیست‌های جعلی

سوء استفاده‌هایی که از شخصیت‌های برنده در انتخابات پیش‌بینی می‌شد، لیست‌های جعلی که با افراد ترکیبی منتشر می‌شد و مردم را به اشتباه می‌انداخت یکی از شگردهای کلاهبردارن انتخاباتی بود این افراد با دریافت پول از نامزدهایی که دوست داشتند در لیست‌های برنده باشند با پوسترهای جعلی با عکس و نام آن افراد چاپ و منشر کردند که مورد تایید سر لیست آن جریان فکری نبود و اصلا از وجود آن لیست خبر نداشتند.

نون زیر کباب

نامزدهایی که مانند نون زیر کباب با رونق بخشیدن به رقابتهای انتخاباتی ودادن شام با مخلفات و اجرای برنامه‌های شاد جشن عروسی طور سعی در بالا بردن مشارکت مردم و جلب آراء آنان داشتند. نامزدهایی که از حدود و اختیارات نمایندگان مجلس بی‌اطلاع بودند و با دادن وعده‌های غیر ممکن سعی در جلب آراء مردم داشتند و به نوعی با فریب می‌خواستند وارد کارزا سیاسی نمایندگی مجلس شوند این افراد با یک وعده شام  یا یک عدد سیمکارت می‌خواستند فضا را به نفع خود تغییر دهند.

نامزدهای نوک دماغی

نامزدهایی که بیشتر از نوک دماغ خود را نمی‌دیدند و اهداف و برنامه‌هاشان برای توسعه از شهرستان خودشان فراتر نمی‌رفت و حتی با شعارهای دم دستی و قول‌های آبکی نمی توانستند مردم را به سوی خود جذب کنند بلکه این افراد بدون دشتن سوابق اجرایی و مدیریتی موفقی از فضای ناکارآمدی مدیران دولتی سوءاستفاده تبلیغاتی به نفع خود داشتند.

دزد بازار

بنا به اعتقادات عوام که نمایندگی مجلس را نوعی دزدی می‌دانند و آن را پوششی برای رانت خواران و مفسدان اقتصادی می‌شمارند،در یک ویدیو منتشر شده در فضای مجازی نامزدی به هوای اینکه رقیب سرسختی است و باید پول کهکشانی بگیرد تا از عرصه رقابتها کنار برود  مسئولین  و نمایندگان مجلس را مورد اتهام دزدی و فساد قرار می دهد.

محدودیت‌هایی شرعی

سوءاستفاده از محدودیت‌هایی شرعی برای جوانان هم فضای خوبی برای تبلیغات برخی از نامزدها شده بود. ارضای غرایز جنسی به صورت حلال هم یکی از وعده‌های نامزدهای انتخاباتی به مردم  بود و از تلاش این نامزد برای به دست آوردن رای جوانان خبر می داد که البته انگار مورد استقبال قرار نگرفت و جوانان خود برای رفع این نیاز راه حل هایی داشتند.

یارانه می‌دیم یارانه

وعده‌هایی یارانه‌ای که نشان از اعتراض مردم به مبلغ یارنه هایی دارد که ۱۰ سال است بدون افزایش علی رغم تورم چشمگیری که داشته ایم تغییری نکرده است، این وعده از افزایش تا یک میلیون تومان خبر می داد که قطعا پرداخت آن از توان دولت خارج است چرا که  دولت فعلا در پرداخت یارانه و معیشتی یک نفر که جمعا می‌شود ۹۸هزارو  ۵۰۰تومان درمانده است و تمام تلاشش در کاهش این مبلغ به ۷۲ هزار تومان است ،این نامزد بدون حساب و کتاب داشت از کیسه خلیفه می بخشید.

 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 90438
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا