بازگشایی مرز مهران همچنان در بلاتکلیفی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «شعبان فروتن» با بیان اینکه مرز مهران از طرف ایران آماده بازگشایی است، افزود: تمامی گیت‌های ورودی و خروجی و ساختمان گمرک ضدعفونی شده و برای بازگشایی مرز منتظر طرف عراقی هستیم.


رییس اتاق بازرگانی ایلام با تاکید بر رعایت شدن پروتکل بهداشتی در این مرز گفت: پس از بازگشایی مهران، تیم‌های علوم پزشکی و اتاق بازرگانی برای ضدعفونی در مرز حضور خواهند داشت.

به گفته وی در این مدت که مرز مهران تعطیل بوده نیز روز گند زدایی در آن انجام شده است.

فروتن تصریح کرد: سازمان همیاری قول داده که پس از بازگشایی مرز، بتونلهای ضد عفونی برای عبور دادن کامیون‌ها و کالاها تعبیه شود.

 پیش از این سخنگوی گمرک با بیان اینکه تصمیم بازگشایی مرزها از سوی دولت عراق به استانداری‌های مرزی سپرده شده، گفته بود: استانداری واسط برای بازگشایی مرز مهران در حال رایزنی با بغداد برای نحوه ساعت کاری مرز، روزهای ثابت در هفته، کالاهای دارای اولویت و تعداد کامیون ها در روز است تا پس از جمع بندی با اجرای پروتکل‌های بهداشتی آن را عملیاتی کند. 

مهران یکی از اولین مرزهایی بود که پس از شیوع ویروس کرونا فعالیتش متوقف شد؛ البته درباره دلیل تعطیلی مرز ابهام وجود داشت و کرونا به عنوان علت اصلی این اقدام شناخته نشد. با این حال دولت عراق از همان زمان تصمیم به تعطیلی مرز مهران گرفت و مقرر شد این مرز در بیست و سومین روز فروردین ماه بازگشایی شود.

اما وزارت بهداشت این کشور به دلیل برخی نگرانی‌ها، پیشنهاد تمدید یک هفته‌ای این تاریخ را برای مسدودی این مرز ارائه کرد و از آن زمان تاکنون همچنان مرز مهران تعطیل بوده و رایزنی برای بازگشایی آن ادامه دارد

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 106548
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا