ادامه افزایش ورشکستگی شرکت‌های انرژی آمریکا

به گزارش جهان صنعت نیوز: گزارش شرکت حقوقی “هاینس اند بون” نشان می دهد بیش از ۵۰ شرکت نفت و گاز آمریکایی از زمان سقوط قیمتها در مارس خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شده اند که شرکتهای اکتشاف و تولید با ۲۹ درخواست، در راس این شرکتها قرار دارند. میزان بدهی این شرکت ۴۹.۶۹ میلیارد دلار است که تقریبا دو برابر بدهی شرکتهای ورشکسته ای است که سال گذشته خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شده بودند.

قیمت نفت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا که باعث سقوط تقاضا شده، از رکورد بالای ۶۰ دلار در ابتدای سال حدود یک سوم سقوط کرده است.

شرکتهای انرژی آمریکایی امسال با اخراج کارکنان، کاهش حقوق مدیران و کاهش عملیات حفاری درصدد کاهش هزینه ها برآمدند اما تولیدکنندگان نفت در سه ماهه دوم ضرر هنگفتی را تجربه کردند.

به گفته وکلای “هاینس اند بون”، رکود اخیر نه تنها به شرکتهای کوچکتر آسیب زده است بلکه در ژوییه دو شرکت نفتی بزرگ شناخته شده اعلام ورشکستگی کردند.

شرکتهای تولیدکننده نفت و گاز “کالیفرنیا ریسورسز کورپوریشن” و “دنبری ریسورسز” ماه گذشته خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند. این دو شرکت مجموعا ۷.۷ میلیارد دلار بدهی داشتند. غول گاز شیل “چساپیک انرژی” هم در ژوئن با ۹.۱۷ میلیارد دلار بدهی اعلام ورشکستگی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، حدود ۲۱ شرکت خدمات میدان نفتی از ابتدای رکود خواستار حمایت دربرابر ورشکستگی شدند و در مقابل، یک شرکت خط لوله انرژی و لجستیک اعلام ورشکستگی کرده است.

اقتصاد کلان
شناسه : 129365
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا