آمریکا برای خروج شرکت‌های این کشور از چین پول می‌دهد

به گزارش جهان صنعت نیوز: در شرایطی که با همه گیری کرونا و اخلال در زنجیره تامین، آمریکا در تهیه برخی قطعات حساس به مشکل برخورده است، دولت دونالد ترامپ به دنبال ارائه مشوق هایی به شرکت های آمریکایی برای انتقال از چین است.


لری کودلو با بیان اینکه دولت از همه شرکت های آمریکایی که قصد بازگشت از چین یا هنگ کنگ را داشته باشند استقبال می کند گفت: هر کاری از دستمان بربیاید برای تامین مالی لازم از سرگیری فعالیت های آن ها انجام خواهیم داد.

تنش ها بین آمریکا و چین در هفته های اخیر بر سر مساله کرونا و هنگ کنگ افزایش پیدا کرده است. آمریکا چین را مقصر شیوع کرونا در جهان می داند و دونالد ترامپ تهدید کرده است در صورت اثبات نقش چین در شیوع کرونا در جهان، این کشور را تحریم خواهد کرد. از سوی دیگر تصویب لایحه جنجالی امنیتی هنگ کنگ توسط چین باعث تشدید تنش های بین دو اقتصاد بزرگ جهان شده است تا جایی که ترامپ هشدار داد هنگ کنگ ممکن است جایگاه خود را به عناون مالی نخست آسیا از دست بدهد.

کودلو از چین خواست تا به توافق یک کشور و دو سیستم که خودمختاری هنگ کنگ را دست کم تا سال ۲۰۴۹ تضمین می کند پایبند باشد. وی حاضر به اظهار نظر در خصوص اینکه اختلاف آمریکا و چین بر سر مساله هنگ کنگ بتواند فاز نخست توافق تجاری را نابود کند نشد.

اقتصاد کلان
شناسه : 110116
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا