۲۱۲ هزار و ۳۷ واحد مسکونی در کشور توسط بنیاد مسکن در حال احداث است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اکبر نیکزاد چهارشنبه ۲۹ دیماه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با عنوان حساب ۱۰۰ امام(ره) شناخته می‌شود که با فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ تاسیس شد و در طول بیش از چهار دهه فعالیت، برکات بسیاری برای ملت ایران به همراه داشته است.


وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک ریال بار مالی بودجه جاری بر گردن دولت ندارد، افزود: حدود ۸۰ درصد درآمدهای کشور متاثر از درآمدهای نفتی، مالیاتی، عوارض و … صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شود و تنها ۲۰ درصد بودجه به تامین زیرساخت‌ها اختصاص داده می شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودجه جاری دولتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عصای دست مسئولان نظام است، تصریح کرد: بازسازی مناطق سیل‌زده، زلزله‌زده و آسیب‌دیده از محوری‌ترین فعالیت‌های بنیاد مسکن است و در حال حاضر بنیاد در ۶ نقطه زلزله‌زده و چهار نقطه سیل زده کشور خدمت رسانی می‌کند.

نیکزاد با اشاره به اینکه از روز اول حادثه، بنیاد مسکن در کنار مردم است تا از استرس مضاعف آسیب دیدگان کاسته شود، افزود: کارجهادی با تفکر انقلابی‌گری مهمترین شاخصه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و بدون اینکه منتظر تصویب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات باشیم کار بازسازی را آغاز کردیم و به مردم اطمینان داده می‌شود که در کنار آنها هستیم.

وی با بیان خاطره‌ای از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: در بازدید از این مناطق با یک دانش آموز ابتدایی برخورد کردم که نگران منزل سیل زده شان بود. او را بغل کردم و گفتم که اصلا نگران نباش و وقتی دیدم همچنان نگران است به او گفتم آقای رئیس جمهور را می‌شناسی؟ او گفت: بله و من به او گفتم: آقای رئیس جمهور من را صدا کرد و پول داد و گفت برو خانه سیل‌زده این دانش‌آموزان را بساز و او با شنیدن این جملات بسیار خوشحال شد و آرامش خاصی در چشمان او دیده می‌شد.

وی در ادامه به فعالیت ۲۰ شرکت زیرمجموعه بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مسکن در متروسازی، پل‌سازی، تونل‌سازی، خط آهن، ساختمان‌سازی و … فعالیت دارد، همچنین اراضی شوره‌زار خرمشهر توسط بنیاد مسکن به اراضی کشت گندم و پرورش ماهی تبدیل شده است که سود حاصله از این فعالیت‌ها به حساب ۱۰۰ امام(ره) واریز و صرف ساخت مسکن محرومان می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کارهای بر زمین مانده زیادی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: امروز باید برای ساخت مسکن محرومان تلاش مضاعف کرد تا دغدغه تامین مسکن از ذهن مردم پاک شود. یکی از برنامه‌هایی که رئیس جمهور مشخصا به مردم عدد و رقم اعلام کرد ساخت سالانه یک میلیون مسکن بود و باید این تعهد عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه با دستور رئیس جمهور، بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری فعال‌تر خواهد شد، گفت: ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برعهده بنیاد مسکن بوده و برای افزون بر ۱۰۰ هزار نفر نیز در حد توان مشارکت خواهد داشت.

او بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ هزار و ۳۷ واحد مسکونی در کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال احداث است که سهم جوامع روستایی ۱۵۷ هزار و ۶۹۹ واحد مسکونی و شهرنشینان ۵۴ هزار و ۳۳۸ است.

نیکزاد در ادامه به سهم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن از یک میلیون واحد مسکونی که قرار است سالانه در کشور احداث شود اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن به تعهد خود در ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با اطمینان کامل عمل خواهد کرد و قطعا قول رئیس جمهور در ساخت یک میلیون مسکن با مشارکت همگانی عملیاتی می‌شود.

در این آئین از خدمات محمدرضا رضافرح مدیرکل پیشین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با اهدای لوح تقدیری تجلیل و علی عسگری به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی معرفی شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 242509
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا