گران‌ترین و ارزان‌ترین ارز در بازار ایران

جهان صنعت نیوز: گران‌ترین ارز قابل خریداری در بازار ایران دینار کویت است که روز گذشته به قیمت ۳۷ هزار و ۹۰۶ تومان به فروش رسید.

قیمت این ارز در پی اجرای سیاست های اصلاحی در بازار ارز کاهشی برابر با ۴۴۵۰ تومان را تجربه کرده است.  کویت کشوری نفت خیز و کم جمعیت در حاشیه خلیج فارس است که پول پرقدرتی را در جهان داراست.در چند ماه گذشته بانک مرکزی با اجرای سیاست های اصلاحی در صدد مهار بحران در بازار ارز برآمده است از این رو قیمت دلار، ارز شاخص بازار ایران نیز در این دوره زمانی کاهشی قابل توجه را تجربه کرده است . قیمت دلار از ابتدای شهریور ماه تا کنون در کانال یازده هزار تومان قرار دارد.


در پی بحران ارزی سال گذشته، ارز به کالای مهمی برای سرمایه گذاران بدل شد اما در شرایط کنونی سرمایه گذاران اینب ازار با زیانی قابل توجه مواجه هستند.

ارز کویت گران‌ترین ارز در بازار ایران تلقی می شود و پس از آن دینار بحرین با قیمت ۳۰ هزار ۳۷۳ تومان رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد. بررسی ها نشان می دهد ارزان قیمت‌ترین ارز در بازار ایران متعلق به کشور عراق است. هر دینار عراق با ۹ تومان معامله می شود.

قیمت این ارز نیز در مدت زمان اخیر کاهشی بین دو تا سه تومان را نشان می‌دهد. پس از دینار عراق، ارزان قیمت ترین ارز در بازار ایران لیر سوریه و درام ارمنستان است. قیمت لیر سوریه در بازار ایران ۲۳ تومان و قیمت درام ارمنستان نیز ۲۴ تومان اعلام شده است.

اقتصاد کلان
شناسه : 46473
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا