گام بخش خصوصی برای همگرایی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  کارشناسان باور دارند که دور کردن بخش خصوصی از دولت و ایجاد تضاد بین این دو نیروی اصلی اقتصاد از سوی هرکسی که باشد باید کنار گذاشته شده و تضاد منافع برطرف شود. بخش خصوصی ایران اما در حرف و عمل نشان داده است با وجود بدبینی‌های پدیدار شده از سوی گروه‌های خاص در میان مدیران دولتی در سطوح میانی و نیز بخشی از اعضای مجلس می‌خواهد به دولت کمک کند و از اقدام‌های کارآمد دولت حمایت می‌کند اما در عین حال باید نهادهای دیگر نیز به رفع برخی از اتهام‌های بی‌پایه که در جایی اثبات نشده اقدام کنند.

براساس گفته‌های مسعود خوانساری درباره هجوم عجیب به اتاق بازرگانی و اتهام‌افکنی‌های عجیب‌تر رییس قوه‌قضاییه و نیز رییس‌جمهور در نشست با هیات‌رییسه اتاق گفت‌وگو کرده و ریشه بحث‌های انحرافی بیان شده است. به گفته خوانساری‌: «در ارتباط با هجمه علیه اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی هیات‌رییسه اتاق ایران نامه‌ای را خدمت مقام معظم رهبری و سران سه قوه ارسال کردند و خواستار این شدند که دلایل این برخوردها بررسی و مشخص شود و دقیقا اطلاع‌رسانی صورت گیرد… خوشبختانه در این ارتباط دستورات اکید اتاق جلسه بسیار خوبی با ریاست محترم قوه قضاییه داشت و در این جلسه ریاست قوه‌ دستور دادند که علت این موضوعات که مطرح شده است، بررسی شود.

همچنین هفته گذشته هم اعضا هیات‌رییسه اتاق جلسه بسیار خوبی با جناب آقای رییسی رییس‌جمهور محترم داشتند و در این جلسه هم درباره این مسائل بحث شد…» واقعیت این است که شکست اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند برای کل کشور در کوتاه‌مدت فاجعه بزرگ درست کند و به همین علت است که شاید رییس اتاق تهران می‌گوید از تصمیم‌های منطقی دولت مثل حذف ارز ترجیحی و نیز ساماندهی واقعی یارانه‌ها حمایت می‌کند. اقتصاد ایران در وضعیتی نیست که به دلیل لج‌بازی‌های افراد با یکدیگر از این هم که هست شکننده‌تر شود. مدیران دولت و اعضای مجلس یازدهم راه‌هایی بیابند تا تضاد منافع کاهش یابد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 270136
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا