کمک ۱۵ میلیارد ریالی مجتمع مس شهربابک به مناطق سیل‌زده

جهان صنعت نیوز| به گزارش مس پرس، مدیر مجتمع مس شهربابک با بیان این مطلب و با تأکید بر این‌که این کمک‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده است اظهار داشت: بخشی از این مبلغ از محل اختصاص داوطلبانه یک روز حقوق کارکنان مجتمع مس شهربابک و پیمانکاران و بخش دیگری از آن از محل درآمدهای مجتمع جمع‌آوری شده است.
وی با بیان این‌که مجتمع مس شهربابک به فاصله کمی پس از وقوع سیل با تشکیل ستاد هماهنگی، شیوه‌های کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده را مورد بررسی قرار داد افزود: این مجتمع به طور قطع تا پایان یافتن مشکلات در کنار مردم مناطق سیل‌زده حضور خواهد داشت.


خلق فرصت‌های جدید اقتصادی در شهرستان شهربابک

حسانی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شهرستان شهربابک در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: با توجه به انتخاب شرکت ملی صنایع مس ایران به‌عنوان معین اقتصادی منطقه شهربابک در این راستا مجتمع مس شهربابک با توان حداکثری از تمامی ظرفیت‌های موجود در منطقه جهت تولید و تقویت بنیه اقتصادی عمل کرده است و به دنبال خلق فرصت‌های جدید اقتصادی از طریق پشتیبانی مالی و فکری جهت توسعه منطقه است.
وی با با بیان این‌که در این راستا مرکز توسعه کسب کار جهت رفع موانع تولید، ایجاد شغل جدید و پایداری در مشاغل موجود ایجاد شده است اظهار داشت: همچنین ارائه تسهیلات به کارآفرینان و ایجاد مشاغل خرد و حمایت از صنعت دستی فیروزه کاری با در اختیار گذاشتن سنگ فیروزه به کارگاه‌های فیروزه کاری از مهم‌ترین اقدامات مجتمع مس شهربابک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.
مدیر مجتمع مس شهربابک با عنوان این‌که بخشی از اقدامات مجتمع مس شهربابک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه حمایت از دامداران و مرتع‌داران منطقه است بیان کرد: در این راستا ساخت سوله جهت تجمیع دام سبک و استفاده بهینه از مراتع و اصلاح نژاد دام و آموزش دامداران منطقه جهت بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های موجود در دستور کار مجتمع مس شهربابک قرارگرفته است.
وی با تاکید بر این‌که بخشی از اهداف حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به تقویت ورزش در شهرستان شهربابک معطوف شده است اظهار داشت: در این زمینه اقداماتی همچون کمک به توسعه اجتماعی از قبیل ساخت فضای ورزشی چمن مصنوعی جهت عدالت ورزشی در روستاها نیز انجام شده است.
به گفته حسانی تأمین آب شرب روستاهای اطراف معادن، همکاری در بخش بهداشت و درمان و آموزش، خرید تجهیزات برای بیمارستان شهرستان، کمک به ساختمان بیماران خاص، برگزاری اردوهای جهادی با همکاری سپاه، مرکز بهداشت، همکاری با گروه‌های جهادی، کمیته امداد و بهزیستی جهت تعمیرات و ساخت مورد نیاز مناطق محروم در روستاهای شهرستان، کمک به آموزش پرورش جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان و مدرسان و عدالت آموزشی از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و نگاه خیرخواهانه و داوطلبانه در شهرستان شهربابک توسط مجتمع مس شهربابک صورت گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات محیط زیستی مجتمع مس شهربابک گفت: کاشت درختان جنگلی در ۳۵۰ هکتار از مراتع اطراف کارخانه خاتون‌آباد با هدف احیای مراتع و حفظ و ارتقاء محیط‌زیست توسط این مجتمع انجام شده است.
مدیر مجتمع مس شهربابک با بیان این‌که علاوه بر این میزان کاشت درختان جنگلی در ۳۰۰ هکتار دیگر از مراتع نیز در دست انجام است گفت: در سال گذشته در حوزه راه‌سازی هم  پروژه ترمیم روسازی بخشی از باند دوم جاده شهربابک به مجتمع مس شهربابک با هدف تسهیل حمل‌ونقل و افزایش امنیت جاده‌ای در دستور کار این مجتمع قرار گرفت که این پروژه با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت در مراحل پایانی است و به زودی به اتمام می‌رسد.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 22031
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا