کردستان در حوزه تامین زمین برای مسکن ملی مشکل جدی دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز: رستم قاسمی در شورای اداری استان کردستان که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان عقب ماندگی جدی دارد که باید به طور جدی به آن پرداخت.

وی از اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان به راه ها و پروژه راه آهن استان خبر داد و افزود: این میزان اعتبار می تواند تحول زیادی در توسعه راه های کردستان ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به راه آهن همدان سنندج، این پروژه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ این پروژه حدود ۹۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی وجود ۳۰۰ کیلیومتر از کریدور شمال به جنوب در استان کردستان را برای توسعه استان بسیار مهم ذکر کرد و افزود: برای اتمام این بخش از پروژه در استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر راه های روستایی استان در کوهستان قرار دارد و وضعیت جاده ای این استان با سایر نقاط کشور به لحاظ شرایط توپوگرافی متفاوت است، ادامه داد: همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه های روستایی استان پیش بینی شده که با این عدد کردستان به شاخص کشوری نزدیک تر می شود.

وی، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به راه های سنندج به مریوان، ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل صلوات آباد، ۲۸۵ میلیارد تومان برای بیجار، تامین منابع مالی فرودگاه سنندج و سقز را از دیگر دستاوردهای مهم این سفر ذکر کرد.

وزیر راه و شهرسازی، یکی از مشکلات جدی استان را در حوزه مسکن، به واسطه وضعیت توپوگرافی تامین زمین ذکر کرد و افزود: بیشترین متقاضی مسکن در کشور در استان کردستان بوده و این مقدار زمین اصلا پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست، لذا برای رفع این مشکل، پیگیری جدی استاندار را در چند پروژه ملی در استان می طلبد.

وی بافت فرهنگی را از دیگر مسایل مهم حوزه مسکن استان ذکر کرد و افزود: باید زمین های وسط این بافت ها که به دلایل فرهنگی، بلا استفاده مانده اند بازسازی شوند. 

وزیر راه و شهر سازی توسعه مرز باشماق را از دیگر اقدامات مه دولت در این سفر ذکر کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 273848
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا